۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۵۲۲۱۸
مدیرکل اوقاف کرمانشاه:

مراسم تحویل سال نو در جوار 11 بقعه متبرکه استان کرمانشاه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح آرمش بهاری و غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و مزار شهدا از روز ۲۸ اسفند ماه آغاز می شود.
مديركل اوقاف كرمانشاه

حجت الاسلام حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه،  از اجرای طرح آرمش بهاری و غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و مزار شهدا از روز 28 اسفند ماه خبر داد.


وی در ادامه افزود: این برنامه ها تا روز 16 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و مراسم تحویل سال نو نیز در 11 بقعه متبرکه شاخص سراسر استان از جمله در بقعه سیده فاطمه(س)، امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان، امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده مهدی(ع) هرسین، امامزاده ابراهیم(ع) کنگاور، امامزاده باقر(ع) گودین، امامزاده قاضی‌الکیا(ع) اسلام آباد‌غرب، امامزاده حسن(ع) حمیل، بقعه احمدبن اسحاق(ع) در سرپل‌ذهاب، امامزاده احمد(ع) سنقر و کلیایی و مسجد صاحب‌الزمان کرمانشاه اجرا خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به  اینکه سال گذشته حرم امامزاده احمد سنقر ظرفیت اسکان مسافران را نداشت بیان کرد: امسال با افتتاح مسجد کنار بقعه، می تواند پذیرای 500 نفر از مسافران باشد.


وی با بیان اینکه در سال گذشته در طرح آرامش بهاری یک میلیون و 400 هزار نفر از اماکن و بقاع متبرکه استان بازدید کردند، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود نوروز امسال این رقم به یک میلیون و 800 هزار نفر برسد.


حجت الاسلام حسینی اراکی  با اعلام  اینکه 70 مورد وقف جدید در سال 93 در استان به ثبت رسیده است اظهار داشت: در ایام نوروز خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه استان به عنوان ویژگی بارز طرح آرامش بهاری با هدف طرح مباحث اخلاقی و غرفه‌های مشاوره برای آگاهی بیشتر مردم در زمینه مسائل دینی برپا خواهد شد، قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا(س) و خطبه فدکیه در ایام سوگواری از دیگر برنامه‌های این خیمه‌ها است.


وی همچنین یادآور شد: همایش «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان در هشت بقعه استان برگزار می‌شود و همچنین غرفه های کودک و نوجوان و ایستگاه های صلواتی در مساجدی که مسیر تردد مسافرین است برپا می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از حضور دو گروه مبلغ از داخل و خارج استان در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: یک گروه مبلغ از قم به استان اعزام شده‌‌اند که 60 نفر ویژه ایام فاطمیه و 30 نفر نیز به منظور طرح آرامش بهاری در بقاع حضور دارند و 8 روحانی به صورت دائم در بقاع متبرکه آماده ارائه خدامات دینی و مشاوره ای به مسافران عزیز خواهند بود.


حجت الاسلام حسینی‌اراکی گفت: در ایام نوروز خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه استان به عنوان ویژگی بارز طرح آرامش بهاری با هدف طرح مباحث اخلاقی و غرفه‌های مشاوره برای آگاهی بیشتر مردم در زمینه مسائل دینی برپا خواهد شد،قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا(س) و خطبه فدکیه در ایام سوگواری از دیگر برنامه‌های این خیمه‌ها است.


وی بیان داشت : در روز اول فروردین نیز با خرید 3 هزار شاخه گل از زائرین و مسافران در جوار بقاع متبرکه استقبال خواهیم کرد.


حجت الاسلام حسینی اراکی  با اشاره به اینکه برنامه اسکان موقت مسافران نوروزی را در دستور کار داریم خاطرنشان کرد: نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و مسابقات فرهنگی روزانه ویژه کودکان نیز طی ایام نوروز در سطح استان برگزار خواهد شد.


وی یادآور شد: با همکاری جمعیت هلال احمر، غرفه های سلامت در سطح استان برپا و به مسافران امداد دارویی و درمان رایگان ارائه خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی‌اراکی اظهارداشت: 5 هزار چادر رایگان به دختران تازه مکلف شده در بقاع متبرکه اهدا می‌شود.


وی افزود: نصب تابلو راهنمایی در طول مسیر با ذکر کیلومتر برای 11 بقعه استان از برنامه‌های ویژه امسال نسبت به سال گذشته است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در پایان گفت: در طول ایام سال نو درب مساجدی که در مسیر زائرین هستند در طول شبانه‌روز باز خواهد بود، در این ایام  بیش از 100 میلیون تومان  بسته معیشتی بین 2 هزار و 200 خانواده نیازمند از محل موقوفات حاج محمدتقی اصفهانی تهیه شده و توزیع شده است./967/ت302/ب

ارسال نظرات