۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۵۲۲۸۶
معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران اصفهان:

زنان نقش مهمی در رشد و توسعه جامعه بر مبنای آموزه های اسلامی دارند

خبرگزاری رسا ـ رمضانیان با اشاره به نقش زن در جامعه اسلامی و تأکید اسلام بر لزوم حضور زنان در جامعه، گفت: دین مبین اسلام زنان را نیمه ای فعال از جامعه می‌داند که موجب رشد و توسعه جامعه می‌شوند.
زنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عفت رمضانیان معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، عصر امروز در همایش کانون های فرهنگی هنری استان اصفهان ضمن تأکید بر نقش زنان در جامعه اسلامی اظهار کرد: نگاه به مسائل زنان در جمهوری اسلامی که ریشه در دین مبین اسلام دارد سبب پیشرفت جامعه شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دادن اسلام به حضور زن در اجتماع و عرصه های مختلف اجتماعی گفت: خانواده نخستین کانونی است که نقشی بسیار مهم در جامعه دارد، پیشرفت جامعه اسلامی بدون سلامت و استحکام خانواده میسر نخواهد بود و امروزه جهان غرب به دلیل جدایی اشخاص از خانواده دچار مشکلات متعددی است.

 

رمضانیان با بیان اهمیت حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه و اجازه اسلام برای حضور زن در رشد و توسعه جامعه تصریح کرد: جمهوری اسلامی با استفاده از مبانی دین مبین اسلام زنان را نیمه ای فعال از جامعه می داند که با حضور در عرصه های مختلف به عنوان انسان‌هایی تأثیرگذار موجب پیشرفت و توسعه کشور خواهند بود.

 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به حضور بانوان در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: زنان در جامعه اسلامی نشان داده اند که اعتقادات دینی و باورهای مذهبی نه تنها موجب عدم حضور بانوان در جامعه نشده است بلکه موجب جهت دهی و سلامت فعالیت های زنان در جوامع اسلامی شده است.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم همکاری هیأت امنای مساجد با کانون های فرهنگی هنری خواهران اظهار کرد: لازم است فضای فیزیکی مناسب در مساجد برای فعالیت های کانون های فرهنگی هنری بانوان در نظر گرفته شود همچنین امکانات لازم و کافی برای زنان در راستای انجام برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در نظر گرفته شود و این مسائل از دغدغه های مهم و اصلی بانوان در عرصه فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد است./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات