۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۵۲۳۰۶
دادستان ویژه روحانیت گیلان:

تضعیف جایگاه روحانیت اصیل و متعهد توطئه دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ دادستان ویژه روحانیت گیلان با اشاره به این که امروز دشمنان نقشه‌های زیادی برای آسیب رساندن به روحانیت کشیده‌اند و سعی دارند چهره روحانیت اصیل و متعهد را مخدوش کنند، گفت: جایگاه روحانیت در جامعه رفیع است و آن را باید با همین استحکام حفظ کرد.
دادستان ويژه روحانيت گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام علی زمانی، دادستان ویژه روحانیت گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید از حوزه بین‌المللی امیرالمؤمنین(ع) رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیشگیری و حفظ حیثیت روحانیت و برخورد با متخلفان از جمله اهداف دادسرای ویژه روحانیت است.

 

وی با اشاره به این که پیشگیری از وقوع آسیب‌ها در اولویت سیاست گذاری‌های دادسرای ویژه روحانیت است، افزود: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به طلاب در حوزه حقوقی از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

 

دادستان ویژه روحانیت گیلان با اشاره به اولویت‌های این نهاد در سال آینده گفت: پیشگیری از جرایم اولویت سال 94 دستگاه قضایی گیلان است که با همکاری مدارس و حوزه‌های علمیه محقق می‌شود.

 

حجت‌الاسلام زمانی با بیان این که روحانیت در تاریخ نشان داد که به وظیفه خود خوب عمل کرده و انقلاب اسلامی هم مرهون تلاش روحانیت است، تصریح کرد: هدف از تشکیل دادگاه ویژه روحانیت حفظ کیان و قداست روحانیت است و این دادگاه وظیفه خود می‌داند بر اساس فرمایشات امام و رهبری در این مسیر گام بردارد.

 

وی با اشاره به این که امروز دشمنان نقشه‌های زیادی برای آسیب رساندن به روحانیت کشیده‌اند و سعی دارند چهره روحانیت اصیل و متعهد را مخدوش کنند، خاطرنشان کرد: جایگاه روحانیت در جامعه رفیع است و آن را باید با همین استحکام حفظ کرد.

 

دادستان ویژه روحانیت با بیان این که  انقلاب اسلامی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که علمدار آن روحانیت است و مردم با این قشر فرهیخته و دارای کرامت همواره ارتباط خوبی داشته‌اند، گفت: دین اسلام تنها دینی است که دارای احکام فقهی است.

 

حجت‌الاسلام زمانی با تأکید بر ترویج و اشاعه آموزه های اسلامی در جامعه، افزود: تبلیغ دین و حفظ شریعت از وظایف علما و روحانیان در مدارس و حوزه‌های علمیه است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات