۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۵۲۳۳۳
در دومین جشنواره مجلات علمی طلاب حوزه‌های علمیه صورت گرفت؛

کسب مقام سوم کشوری از سوی «فصلنامه علمی طیبات» حوزه علمیه زنجان

خبرگزاری رسا ـ فصلنامه علمی پژوهشی «طیبات» حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برای دومین سال متوالی در دومین جشنواره مجلات علمی طلاب حوزه های علمیه کشور مقام سوم را کسب کرد.
فصلنامه طيبات حوزه علميه زنجان

حجت الاسلام کریم حسنی، معاونت پژوهشی حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برتری فصلنامه علمی پژوهشی طیبات حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان در بین مجلات حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: امسال نیز فصلنامه علمی طیبات حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برای دومین سال متوالی در جشنواره مجلات علمی طلاب حوزه های علمیه کشور موفق به کسب مقام سوم شد.

 

وی در ادامه افزود: این جشنواره از سوی دفتر پژوهش شورای عالی حوزه های علمیه کشور از چند سال گذشته آغاز به فعالیت کرده است که قدمی است بسیار مؤثر و مفید در راستای حرکت حوزه های علمیه به سوی تولید محتوا که مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به موضوعات تخصصی کار شده در نشریه طیبات حوزه علمیه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: از جمله موضوعاتی که به صورت تخصصی در این نشریه علمی کار شده است می توان به حجاب، آسیب شناسی تخصصی عزاداری اهل بیت(ع)، آسیب شناسی حوزه های علمیه و قرآن پژوهی اشاره کرد.

 

معاونت پژوهش حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در ادامه تصریح کرد: تاکنون و در طی 4 سال فعالیت نشریه طیبات، 12 شماره از آن به زیور طبع آراسته شده است که لازم به ذکر است تمامی مطالب و محتوای آن تولیدی بوده و از مقالات اساتید و طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان استفاده شده است.

 

حجت الاسلام حسنی در ادامه با ابراز گلایه از عدم توجه مدیران ارشد حوزه های علمیه به امر پژوهش و به ویژه به بحث مجلات گفت: متأسفانه به خاطر کمبود بودجه و ضعف امکانات فنی و ساختاری بسیاری از استعدادها در حوزه های علمیه در امر انتشار مجلات نابود شده و با این امکانات کم بیش از این نمی توان کاری انجام داد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از این رو می طلبد تا مدیران ارشد حوزه های علمیه کشور از این امر حمایت های مادی و معنوی لازم را به عمل آورده و ردیف بودجه خاصی فقط برای پژوهش و مجلات حوزه های علمیه سطح کشور اختصاص دهند.

 

این مسؤول در پایان با انتقاد از عدم حضور مدیران ارشد حوزه های علمیه در اختتامیه جشنواره مجلات علمی طلاب تأکید کرد: متأسفانه در بخش اختتامیه جشنواره هیچ یک از مدیران ارشد حوزه های علمیه کشور حضور نداشتند که این امر نشان از مهم نبودن اینگونه مباحث نزد آن بزرگواران است./949/ت302/ب4

ارسال نظرات