۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۵۲۴۱۳
نهادهای مختلف خراسان شمالی ضمن بیانیه های جداگانه خواستار شدند؛

حفظ حرمت ایام فاطمیه در برنامه های نوروزی

خبرگزاری رسا ـ نهادها و دستگاه های فرهنگی و مذهبی استان خراسان شمالی در آستانه عید نوروز و ایام فاطمیه با صدور بیانیه های جداگانه، حفظ حرمت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) را در برنامه های نوروزی خواستار شدند.
ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی به مناسبت تقارن نوروز با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطم(س) بیانیه ای صادر کرده و در آن از مردم مؤمن و معتقد استان خواسته تا در برنامه های نوروزی خود حرمت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) را حفظ کنند.

 

در این بیانیه آمده است: بهار طبیعت فصلی است برای انسان ها که علاوه بر خانه تکانی ظاهر، دل را هم خانه تکانی کنند، فصل بهار و زنده شدن طبیعت یادآور روز رستاخیز و زنده شدن مردگان است و در نتیجه بیدار دلان در فصل بهار به پرهیزگاری و توجه به معنویات با توسل به ائمه اطهار بیشتر مبادرت می ورزند و بهار امسال مقارن است با خزان شدن عمر دخت پیامبر خدا(ص) و عزای مظلومه ای که اول شهید راه ولایت و یار مظلوم ترین انسان در تاریخ بوده است.

 

این بیانیه می افزاید: تردیدی نیست که ملّت هوشمند و متدیّن ایران، حرمت فاطمیه را امسال بیش از گذشته نگاه خواهند داشت و مردم خداجو و ولایتمدار استان باب الرضا(ع) گنجینه معرفتها نیز مثل همیشه عشق و ارادت خود را به ساحت قدسی دردانه رسول، حضرت زهرای مرضیه به نمایش خواهد گذاشت و در آستانه بهار طبیعت ضمن تکریم و تعظیم ایام فاطمیه، با حضور معنوی خود در مراسم گرامیداشت این ایام موجب تسلی قلب نازنین حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه خواهند شد.

 

در پایان این بیانیه آمده است: از در گاه خداوند متعال خواستاریم به برکت این بانو که حبیبه‌‌ اوست، عنایات خاصه خویش را بر همه ارزانی فرماید و مسلمانان در هر نقطه، خصوصاً ملت انقلابی ایران از هر‌ آسیبی محفوظ، و روز به روز شاهد اقتدار هرچه بیشتر اسلام عزیز باشیم.

 

ستاد شؤون فرهنگی خراسان شمالی خواستار حفظ حرمت ایام فاطمیه شد

ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی نیز با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به تقارن ایام فاطمیه با تعطیلات نوروزی خواستار حفظ حرمت این ایام شده و بر پاسداشت این ایام تأکید کرده است.

 

در این بیانیه آمده است: همانطور که مطلع هستید در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت قرار داریم که مردم عزیز و خانواده های ایرانی و مسلمان با دید و و بازدید و سنت حسنه صله ارحام محبت افزایی و مهرورزی را در اوج کمال و اخلاق نیکو به نمایش می گذارند که جا دارد در شأن خانواده اسلامی ایرانی و بهار زندگی و نو شدن به آن توجه شود اما در این میان ایام فاطمیه و شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س)، آن گوهر یگانه پیامبر اسلام(ص) از دوم فروردین ماه سال جدید تا پنجم این ماه به مدت شش شبانه روز، فرصت مغتنمی است تا ارادت سوگواران و عزاداران دردانه نبی، در آئینه شفاف و زلال معرف او تجلی یافته و دلها را به نور هدایتش صیقل دهند و علاوه بر این تکریم وتعظیم ایام فاطمیه زمان و فرصت ارزشمندی است تا شیفتگان و عاشقان ولایت و دلسوختگان بانوی آب و آئینه و آفتاب، حضرت صدیقه طاهره(س) ضمن حضور شکوهمند و مستمر در مراسم و برنامه های گرامیداشت آن حضرت، دریچه های وجود خود را بر روی انوار قدسی آن خورشید فروزنده بگشایند و غبار دل را به یمن تقرب و توجه به وجود نازنینش بزدایند.

 

این بیانیه می افزاید: زیبنده است از هم اکنون خانواده ها، هیأت های مذهبی، رستوران ها، سالن ها، تالارهای پذیرایی و اماکن عمومی در برنامه ریزی ها به دور از هرگونه شائبه همچون گذشته حرمت ها را پاس دارند و قدر مناسب ها و موقعیتی که در آن قرار داریم را بشناسند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی خراسان شمالی نیز ضمن تأکید در برپایی هرچه با شکوهتر مراسم عزاداری آن بانوی بزرگوار دوعالم از غمبارترین لحظه های تاریخ هدایت بشری، تمام توان و همت خود را در برپایی هرچه مناسب تر و گسترده تر این آیین انسان ساز دینی و معنوی به کار خواهد گرفت؛ آیینی که آتش نهفته اش سالهاست در سینه های امت خداجوی و دوستدار اهل بیت(ع) زبانه می کشد.

 

بیانیه ائمه جمعه خراسان شمالی

ائمه جمعه خراسان شمالی نیز در پایان نشست ماهانه خود که در بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و تقارن آن با ایام فاطمیه، از مردم انقلابی و ولایتمدار خراسان شمالی خواستند تا در برپایی مراسم سال نو در کنار توجه به سنت پسندیده صله رحم و دید و بازدید، حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را رعایت کنند.

 

همچنین در این بیانیه از مسؤولان استان خراسان شمالی و دولت مردان تدبیر و امید خواسته شده علاوه بر برنامه ریزی برای رفع مشکلات معیشتی مردم و توجه به اشتغال جوانان، بسترهای لازم برای رونق اقتصادی در استان را نیز فراهم کنند.

 

ضرورت کمک های بیشتر خیران استان به نیازمندان در روزهای پایانی سال و رعایت انصاف از سوی کسبه متدین در خرید و فروش های شب عید از دیگر موضوعات بیانیه نشست پایانی ائمه جمعه استان محسوب می شود./9314/پ203/ب5

ارسال نظرات