۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۵۲۴۴۲

تناقض در عمل و گفتار پاپ در قبال انحرافات جنسی کشیش ها

خبرگزاری رسا ـ پاپ فرانسیس با همه ادعاهای خود در ریشه کن کردن سوء استفاده جنسی در کلیسا، کشیشی پر سابقه در این موارد را به عنوان کشیش کلیسایی در کشور شیلی برگزید.
پاپ
به گزارش خبرگزاری رسا، پاپ فرانسیس در حالی قول داده است که موارد سوء استفاده جنسی انجام گرفته از سوی کشیش ها و نیز رسوایی های اخلاقی کلیسا را ریشه کن می کند که وی کشیشی پرسابقه در امور غیر اخلاقی را در کشور شیلی انتخاب کرد.
 
بعد از انتخاب خوان باروس از سوی پاپ به عنوان کشیش منطقه اوسارنو در جنوب شیلی، سیاست مداران و برخی رهبران کلیسا در این کشور خواستار استعفای این کشیش بدنام شدند. این خواسته مقامات به دلیل تلاش خوان باروس در مخفی کردن موارد سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیسای شیلی و نیز اتهام مشارکت وی در این جرایم بود.
 
این قضیه موجب واکنش های زیادی در سطح بین الملل شد. تا جایی که پاپ را مجبور کرد دوباره برای ریشه کن کردن موارد این چنینی وعده دهد.
 
پس از شکایت اهالی منطقه، گروه های مدافع حقوق قربانیان سوء استفاده جنسی کلیسا، نیز خواستار مداخله سریع پاپ در این مورد شدند. اما با کمال تعجب به نظر می رسد هنوز کشیش باروس از حمایت کامل واتیکان برخوردار است.
 
کشیشان منطقه اوسارنو شیلی می گویند که انتخاب خوان باروس از سوی پاپ آن ها را مبهوت و عصبانی کرده است.
 
کشیش الکس ویخوراس در کلیسای سانتیاگو پایتخت شیلی، در این رابطه گفت: انتخاب خوان باروس از سوی پاپ، با خشم و حساسیت شدید مردم درباره کودک آزاری در کلیسا، هم خوانی ندارد.
 
وی در ادامه افزود: تایید خوان باروس با آن همه سوابق تیره از سوی پاپ به عنوان کشیش منطقه اوسارنو برای ما غیر قابل باور است. خوان باروس باید استعفا دهد.
 
قربانیان تجاوز جنسی کلیسا در شیلی به شبکه سی ان ان گفتند: خوان باروس نه تنها از این مساله خبر داشت بلکه در بسیاری از موارد شاهد این جرم ها بود.
 
با وجود شهادت قربانیان، باروس دخالت و حتی اطلاع از سوء استفاده جنسی در کلیسای خود را انکار می کند.
 
شایان ذکر است که پاپ فرانسیس بار ها مدعی ریشه کن کردن تجاوز جنسی در کلیسا شده است اما هر روز از جرایم اخلاقی کشیش ها در سراسر دنیا خبری تازه می رسد./847/‌ب902/ک
ارسال نظرات