۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۵۲۵۷۰
امام جمعه اصفهان با تأکید بر توجه جدی مسؤولان به سخنان رهبری:

نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب در حد شعار باقی نماند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به پیام نوروزی رهبر انقلاب در ابتدای هر سال، گفت: در مقابل این پیام ما باید تلاش کنیم بیانات ایشان درباره سالی که نام‌گذاری می‌شود در حد یک شعار باقی نماند و به‌صورت عملیاتی پیگیری شود.
آيت الله طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان امروز در آخرین خطبه نماز جمعه سال 93 که در میدان امام خمینی برگزار شد، با اشاره به رویه رهبر معظم انقلاب در ابتدای هرسال و ایراد پیام نوروزی از طرف معظم له، گفت: پیام های رهبر فرزانه انقلاب متأثر از درایت و بینش ایشان و راهگشای مسائل کشور است.

 

وی در ادامه ابراز داشت: در مقابل این پیام ما باید تلاش کنیم بیانات ایشان درباره سالی که نام‌گذاری می‌شود در حد یک شعار خلاصه نشود و به‌صورت عملیاتی پیگیری شود.

 

آیت‌الله طباطبایی نژاد مقارن شدن نوروز امسال با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) را فرصتی مناسب برای تأسی به آن بانوی بزرگوار دانست و تصریح کرد: نوروز امسال فرصت مناسبی است که با الگو قرار دادن این بانوی بزرگوار به زندگیمان رنگ الهی و فاطمی ببخشیم.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به این که نوروز ایامی خاص و فرصتی ویژه برای تحول و دگرگونی است، گفت: در این ایام که طبیعت زنده می شود، باید از خدا بخواهیم تغییری خوب در جسم و روحمان ایجاد شود.

 

وی با بیان این که در این فصل و ایام انسان ها باید از درون متحول شوند، ابراز کرد: یکی از نمونه های تحول، دیگرخواهی است، که نمونه و مصداق آن توجه به فقرا و نیازمندان می‌باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادمه داد: باید حواس خود را به فقرا جمع کنیم تا هم خدا از ما راضی باشد و هم آن‌ها نیز به خاطر بی بضاعتی، از ایام نوروز بی‌بهره نمانند و به ویژه در شب عید باید تلاش کنیم این افراد نیز عید خوبی داشته باشند.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه به اهمیت یکی از سنت های سفارش شده در اسلام به نام صله رحم اشاره کرد و گفت: دید و بازدید ایام نوروز عملی بسیار ارزشمند است و نباید آن را به گناه آلوده کرد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تقوای الهی را سبب دوری و پاکی از آلودگی‌ها دانست و گفت: تمسک به کتاب خدا و اهل بیت و عمل به فرامین الهی ما را در پیشبرد و رسیدن به تقوا کمک می کند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات