۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۵۲۵۷۲

حمایت خطیبان جمعه لبنان از گفت‎وگو میان حزب الله و جریان المستقبل

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه لبنان، گفت‎وگو میان حزب الله و جریان المستقبل را وظیفه‎ای ملی توصیف کردند.
خطيبان جمعه لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خطیبان جمعه لبنان بر لزوم ادامه گفت وگو میان حزب الله و جریان المستقبل تأکید کرده و  تلاش همگانی برای بسته شدن راه های نفوذ تروریسم میان قشر جوان را خواستار شدند.

 

فضل الله: بسته شدن روزنه نفوذ تروریسم ضروری است

 

حجت الاسلام سید علی فضل الله، جنایت تروریستی در تونس را محکوم کرد و گفت: این جنایت در چارچوب سریال ضربه زدن به ثبات جهان عرب و اسلام صورت گرفت. مسؤولیت حمایت از ثبات و امنیت اسلام و جهان بر عهده همگان است.

 

وی بسته شدن روزنه های نفوذ فکری، فرهنگی، دینی، سیاسی، مالی و امنیتی تروریسم به ویژه میان قشر جوان را خواستار شد و افزود: ایستادگی در برابر این پدیده با بیانیه و برگزاری کنفرانس و همایش محقق نمی شود و به برنامه ریزی دقیق در زمینه های مختلف نیاز دارد.

 

خطیب جمعه بیروت تصریح کرد: تروریسم پدیده ای یکسان به شمار می آید و نباید میان تروریسم با تروریسمی دیگر تفاوت قائل شد حتی اگر اسم این گروه ها مختلف باشد.

 

آیت الله قبلان: رژیم صهیونیستی منبع شرارت در جهان است

 

آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان بر لزوم اعتدال و اخلاص همه لبنانی ها تأکید کرد و ادامه داد: سیاستمداران لبنانی باید برای انتخاب رییس جمهور به توافق برسند چرا که کشور به وجود رییسی که بتواند خدمت کند، نیاز دارد.

 

وی خاطر نشان ساخت: رییس جمهور منتخب باید حافظ قانون اساسی باشد، لبنان وطن همه لبنانی هاست و باید در راستای خیر و صلاح کشور همکاری کنیم. دشمن صهیونیستی تنها دشمن ما نیست بلکه منبع شرارت در منطقه و جهان به شمار می آید.

 

آیت الله قبلان حمایت از ارتش در برابر تروریسم را وظیفه ای ملی دانست و تأکید کرد: همه امکانات لازم نظیر سلاح باید در اختیار نظامیان قرار گیرد. توافقنامه همکاری میان ارتش لبنان و سوریه در جنگ با تروریسم باید اجرایی شود تا دولت ملت دوست بتوانند در برابر تهدیدهای مشترک ایستادگی کنند.

 

آیت الله نابلسی: جریان المستقبل همچنان به سنگ اندازی ادامه می دهد

 

آیت الله عفیف نابلسی گفت وگو میان حزب الله و جریان المستقبل را تنها راه ثبات و تفاهم توصیف کرد و گفت: گفت وگو میان این دو حزب بر اساس ضابطه های تفکیر صحیح، آرامش و حسن نیت باشد اما متاسفانه برخی وابستگان به جریان المستقبل همچنان در این راه سنگ اندازی می کنند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهر صیدا افزود: این گفت وگو باید به کاهش تنش، عدم بروز بحران جدیدو پایان نزاع سیاسی و شکاف را در جامعه به همراه داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: برخی افراد بر تخریب پافشاری کرده و مصلحت را در ادامه نزاع میان این دو حزب می بینند، بنابراین به چنین اتهام های مغرضانه ای روی آورده تا سنگربندی احزاب سیاسی علیه یکدیگر پایان نیابد.

 

شیخ احمد قبلان: تشکیک در گفت‎وگو میان حزب الله و المستقبل غیرقابل قبول است

 

حجت الاسلام شیخ احمد قبلان نیز ادامه گفت وگو میان حزب الله و جریان المستقبل را وظیفه ای ملی برشمرد و گفت: این گفت وگوها باید از لوث فتنه گران به دور باشد تا بتواند به اختلافات پایان دهد.

 

خطیب جمعه مسجد امامین حسنین(ع) برج البراجنه بیروت، این گفت وگوها را عامل تحکیم جبهه داخلی دانست و تصریح کرد: اشتراکات میان لبنانی ها از اختلافات بسیار بیشتر است و هیچ فردی از لبنانی ها چه مسلمان و چه مسیحی حق ندارد نسبت به این گفت وگوها شک و تردید راه بندازد.

 

وی این گفت وگوها را مقدمه انتخاب رییس جمهور توصیف کرد و ادامه داد: دولت باید وظایف خود را در حمایت از امنیت اجتماعی و پیگرد مخالفان این موضوع به خوبی انجام داده تا شاهد ثبات و همزیستی مسالمت آمیز در کشور باشیم./980/ب911/د

ارسال نظرات