۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۵۲۸۱۱
امام جمعه بستان‌آباد:

موفقیت‌های نظام مدیون همدلی مردم با مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضوی محبت و اعتماد متقابل بین حاکمیت و مردم را از ویژگی‌های حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: همه موفقیت‌های نظام مدیون همدلی مردم با مسؤولان است.
همدلي و همزباني

حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در گفت‌وگو با خبرگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: همدلی و همزبانی مردم و دولت رکن اصلی پیشرفت و توسعه است.


وی با بیان این‌که همدلی میان ملت و دولت مهم‌ترین اصل در شکست تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که شاهد انواع توطئه‌های دشمن و تحریم های بی‌سابقه غربی هستیم، لازم است همدلی و همزبانی در بین مردم و مسؤولان بیش از پیش حاکم باشد.


حجت الاسلام رضوی نقش مردم در توسعه امنیت و اقتصاد و توفیقات حاصل شده در تمام عرصه ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: تمامی موفقیت‌های نظام مدیون وحدت و همدلی و همزبانی مردم با مسؤولان است، اگر دولت در عرصه های سیاسی امروز حرفی برای گفتن دارد، در سایه همدلی و همزبانی مردم با دولت بوده است.


امام جمعه بستان آباد محبت و اعتماد متقابل بین حاکمیت و مردم را از ویژگی‌های حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: نظام های استبدادی و دموکراسی غربی با ظاهری فریبنده و با زور در مقابل مردم خود قرار می گیرند، در حالی‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی با شعار مردم‌سالاری دینی همواره در جهت ارتقای آگاهی و بینش مردم تلاش دارد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه روحانیت و حوزه‌های علمیه در قبال تحقق شعار سال پرداخت و اظهار داشت: روحانیت به عنوان وارثان رسالت انبیای الهی و ائمه اطهار مورد پذیرش و احترام طیف‌های مختلف مردم هستند که جایگاه اجتماعی و اثرگذار آنها می تواند در تحقق سریع اهداف نظام مورد توجه و استفاده قرار گیرد.


حجت الاسلام رضوی ادامه داد: روحانیان و مبلغان دینی به دلیل جایگاه ارزشمندی که نزد ملت دارند، می توانند با ارتباط گسترده با اقشار مختلف مردم، مقدمات همدلی و هم زبانی بین مردم و مسؤولان را فراهم کنند و با هدایت فکری و معنوی می توانند در این امر تسریع ببخشند.


امام جمعه بستان آباد تصریح کرد: روحانیان با تبیین دقیق مفهوم همدلی و همزبانی بین ملت و دولت و با نشان دادن الگوی عملی همدلی از دیدگاه آموزه های دینی و قرآنی می توانند رواج تفسیرهای نادرست از شعار سال را بگیرند./935/ت302/ب

ارسال نظرات