۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۵۲۸۶۰
آیت الله خاتمی:

گریه بر اهل بیت سبب جلای دل می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی در جمع زائران و مجاوران بازگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) با بیان این که امسال عِطر فاطمی دارد، گفت: در ایام عید گریه بر اهل بیت عین حسن سلیقه است؛ گریه بر آل الله در هر فرصتی باعث صفا و جلای دل می شود.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در سلسله برنامه های تبلیغی ایام فاطمیه حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امسال عِطر فاطمی دارد؛ آغاز سالش برکت نام فاطمه(س) را داشت و پایان سال هم به نام صدیقه اطهر (س) مزّین است.


وی افزود: در ایام عید گریه بر اهل بیت عین حسن سلیقه است، گریه بر آل الله در هر فرصتی باعث صفا و جلای دل می شود اگر چشم سر را ببنیم و چشم دل را باز کنیم.


امام جمعه موقت تهران گفت: نویسنده ای از اهل سنت 9 کلمه قصار از حضرت زهرا(س)  و نویسنده دیگری 20 کلمه قصار بیان کرده است در صورت که بیش از 200 کلمه غیر از خطبه فدکیه به عنوان کلمات قصار حضرت(س) داریم.

وی با بیان این که دنیا از نگاه اهل بیت میدان مسابقه است که در این میدان سه گروه وجود دارد، عنوان کرد: کسانی که می ترسند وارد میدان شوند به همین دلیل بد بازی می کنند و لحظه لحظه بازی در حال باخت هستند، گروه دیگر نیز با اسلوب و مهارت وارد میدان مسابقه می شوند، برنده می شوند و هم خود و هم دیگران را شاد می کنند.


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: گروهی دیگر بی حال هستند، تلاشی نمی کنند، عبادتی ندارند و در دنیا قدمی برنمی دارند و پس از مدتی حسرت می خورند که می توانستند در مسابقه شرکت کنند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: گروه سوم کسانی اند که سال قبل و امسال، هفته قبل و این هفته و دیروز و امروزشان یکسان است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: روز قیامت صندوق هایی به تعداد ساعات روز می آورند و باز می کنند، برخی از صندوق ها نورانی و مایه سرور و شادی صاحبش است ساعاتی است که به بندگی، طاعت و عبادت خدا گذرانده شده است.


وی افزود: صندوق دیگری باز می شود بسیار متعفن، ظلمانی و تاریک و مایه شرمندگی صاحبش است این ساعتی است که به غفلت و معصیت از خدا گذشته است.


عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: صندوق سوم معمولی است نه نورانی و نه ظلمانی و تاریک است این ساعاتی است که صاحبش بهره ای از عمرش نبرده است و حسرت می خورد که چرا از ساعات عمر خود استفاده نکرده اند.


آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: عمر مثل باد می گذرد باید حواس خود را جمع و ذخیره ای برای سفر طولانی آخرت جمع کنیم؛ باید مراقب اعمال خود باشیم که مانند گروه دوم سال به سال رو به تنزل و سقوط نباشیم چون این گروه در میدان مسابه دائم در حال باخت هستند./1308/پ2020/ب

ارسال نظرات