۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۵۲۸۷۰
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

وحدت در قول و عمل درون‌مایه اصلی همدلی دولت و ملت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان وحدت و اتحاد در قول و عمل را لازمه و درون مایه تحقق همدلی و همزبانی بیش از پیش بین دولت و ملت عنوان کرد.
نماينده ولي فقيه در استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در این استان پیش از ظهر امروز در دیدار با فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و جمعی دیگر از مسؤولان این نهاد که در محل دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، با تبریک سال نو، اظهار داشت: سال 94 با نام حضرت زهرا(س) آغاز شد و امیدواریم به برکت همین نام سالی پرخیرو برکت برای دولت و ملت باشد و همگان بیعتی عملی با حضرت فاطمه(س) ببندیم.

 

امام جمعه سمنان از جمله مسائل مهم در سال جاری را ولایتمداری در قول و عمل برشمرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) از ولایت پیروی می‌کرد و با ولایت همراه و همدل بود، ما نیز به عنوان شیعیان و پیروان ائمه اطهار(ع) باید از حضرت صدیقه کبری(س) درس بگیریم و حامی حقیقی ولایت فقیه باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به پیشتازی مجموعه سپاه و بسیج در ولایت مداری تصریح کرد: امروز حمایت از ولایت و مدافع رهبری بودن یک تکلیف است و این دفاع و حمایت و پیروی از نائب برحق امام زمان(عج) وظیفه غیرقابل چشم‌پوشی بر دوش همگان است.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین شاهچراغی دومین درس بزرگ زندگی فاطمه زهرا(س) را خدمت‌گذاری عنوان کرد و گفت: در سال جدید باید دو درس خدمت‌گذاری و ولایت‌مداری را بیش از پیش آموخته و در خود تقویت کنیم تا در قول و عمل پیرو ولایت و خادم مردم باشیم.

 

وی با اشاره به نام‌گذاری سال 94 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت، ملت؛ همدلی و همزبانی» خاطر‌نشان کرد: وحدت از مقولاتی است که همواره به آن نیازمندیم و معنای همدلی دولت و ملت، همان وحدت و اتحاد و با هم بودن است؛ که باید بیش از پیش میان دولت و مردم تقویت شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به نص صریح قرآن و مستندات روایی بی‏شمار در خصوص ضرورت وحدت و اتحاد میان مسلمانان و پرهیز از تفرقه و جدایی اظهار داشت: باید وحدت و انسجام ملی در عمل ظهور و بروز یابد و این وحدت تنها به زبان عنوان نشود بلکه در صحنه عمل اجرایی شود.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین شاهچراغی با تأکید بر لزوم حفظ همدلی و همزبانی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام(ص) در خصوص وحدت و اتحاد فرموده‏اند: «وحدت رحمت است و جدایی عذاب است»؛ بنابراین باید کلمه وحدت نصب‏العین همگان باشد و مردم و مسؤولان با هم و در کنار یکدیگر باشند و مانع رخنه دشمنان در این صفوف به هم پیوسته شوند.

 

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به خدمات سپاه پاسداران از آغاز تشکیل تاکنون خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران خدمات ارزنده‏ای داشته و خوب درخشیده است و باید این درخشندگی حفظ شود؛ چرا که حفظ هر چیزی از ایجاد آن سخت‏تر است؛ همانند حفظ انقلاب اسلامی و حفظ خوشنامی که سخت‏تر از ایجاد انقلاب و خوشنامی است، همانا سپاه در کشور خوشنام است و امروز وظیفه پاسداران است که این خوشنامی را حفظ کنند.

 

امام جمعه سمنان در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره عظیم سه هزار شهید استان سمنان در اردیبهشت‌ماه گفت: برگزاری این کنگره بسیار مهم است و اهمیتی فراستانی و ملی دارد، از این رو باید در همه جهات نمونه و ممتاز باشد و مسؤولان امر در تعیین میهمانان و سخنرانان، برگزاری باشکوه و اثر بخش این آیین و جلب رضایت خداوند و خانواده معظم شهدا تمام توان خود را به‌کار بندند./977/پ202/ب

ارسال نظرات