۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۲۵۲۸۹۵

نجات عناصر داعش و حزب بعث به وسیله جنگنده‎های آمریکایی

خبرگزاری رسا ـ نیروهای حزب بعث و داعش که در محاصره نیروهای بسیج مردمی در تکریت قرار دارند، به وسیله جنگنده‎های آمریکایی به مکان نامعلومی منتقل شدند.
داعش

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، قاسم مصلح از فرماندهان گردان علی اکبر(ع) وابسته به آستان قدس حسینی از فرود جنگنده های آمریکایی در تکریت عراق جهت نجات عناصر حزب بعث و تروریست های داعش از این شهر و ادامه بمباران مواضع نیروهای عراقی از سوی این جنگنده ها خبر داد.

 

وی افزود: جنگنده های آمریکایی چندین بار مواضع نیروهای عراقی را در ورودی تکریت بمباران کرده که ده ها شهید و زخمی به همراه داشت.

 

قاسم مصلح تصریح کرد: این جنگنده ها همچنین در شهر تکریت فرود آمده و رهبران حزب بعث و داعش را به مکان نامعلومی منتقل کردند. ائتلاف بین المللی دستور ممنوعیت ورود نیروهای بسیج مردمی را به شهر تکریت صادر کرده است.

 

این فرمانده بسیج مردمی با اشاره به اینکه آزادی تکریت برای نیروهای بسیج مردمی تنها ظرف چند ساعت امکان پذیر است، ادامه داد: نیروهای آمریکایی اجازه تحقق این امر را نداده و عملیات آزادسازی تکریت از سوی بسیج مردمی را تاکنون به تعویق انداخته اند. ارتش عراق نیز هیچ تحرکی برای آزادی تکریت انجام نداده و دستور حمله به این شهر از سوی مقامات صادر نشده است.

 

گفتنی است رافد جبوری سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق از درخواست این کشور برای حمله هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی علیه تروریست های داعش در تکریت خبر داده بود.

 

سازمان بدر که شاکله اصلی جنگ علیه داعش را تشکیل می دهد اعلام کرد تا زمانی که نیروهای آمریکایی در عملیات آزادسازی تکریت مشارکت دارند از هرگونه اقدامی در راستای آزادی این شهر خودداری می ورزند./980/ب902/د

ارسال نظرات