۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۵۲۹۷۰
آیت الله نمازی:

توافقات انجام شده در لوزان نیازمند بحث و تحلیل بیشتر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان مذاکرات و توافقات انجام شده در لوزان را نیازمند تحلیل و بحث بیشتر دانست و تاکید کرد: تمامی آثار و پیروزی های اخیر جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای به دلیل اقتدار ولایت فقیه در برابر صهیونیست ها و آمریکایی ها است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره به این که مواضع قاطعانه رهبری معظم انقلاب که همزمان با مذاکرات هسته ای انجام شد باعث پیشروی مذاکرات تیم هسته ای ایران شد، گفت: تمامی آثار و پیروزی های اخیر جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای به دلیل اقتدار ولایت فقیه در برابر صهیونیست ها و آمریکایی ها است.

 

وی مذاکرات هسته ای و توافقات انجام شده را نیازمند بحث و تحلیل و تفسیر بیشتری دانست و یادآورشد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده است، ما به آمریکایی ها خوشبین نیستیم ما به آنها ها اعتماد نداریم و موادی را که در بیانیه آورده اند به طوری است که زمینه بهانه جویی برای آنها وجود دارد ومی توانند آن را  به نفع خودشان تفسیر کنند.

 

آیت الله نمازی ، تحلیل و تفسیر توافقات انجام شده را به آینده و تحلیل فرمایشات رهبر معظم انقلاب موکول کرد و با اشاره به یکی از بندهای این توافق نامه گفت: در یکی از بندهای این توافق نامه آمریکایی ها، رفع تحریم ها را به راستی آزمایی جمهوری اسلامی موکول کرده اند که این  امر بیانگر بی اعتمادی آنها به ایران و زمینه ای برای بهانه جویی آمریکایی ها است.   

 

آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا می دانند جمهوری اسلامی نیازی به بمب هسته ای ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با تبریک 20 فروردین ماه روز ملی فن آوری هسته ای به ملت ایران و طلب رحمت الهی برای دانشمندان شهید هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت:  براساسی قوانین بین المللی کشورهایی که عضو سازمان انرژی هسته ای هستند حق داشتن مراکز هسته ای به آنها داده شده است، که جمهوری اسلامی  ایران  نیز یکی از کشورعضو سازمان انرژی هسته ای است که به لحاظ قوانین بین المللی می تواند دارای مراکز هسته ای باشد.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که قبل از انقلاب دولت ایران باکشورهای آلمان و فرانسه قراردادهایی برای ایجاد و تأسیس مراکز هسته ای داشته است که با پیروزی انقلاب اسلامی آن را تعطیل کردند یاد آورشد: امروز که جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مقتدر سیاسی و قدرت برتر منطقه خاورمیانه در برابر زورگویی های مستکبرین و صهیونیست ها ایستاده است و آنها به بهانه احتمال دست یابی ایران به سلاح اتمی مانع از داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای ایران هستند.

 

وی همچنین صدور انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و نفوذ اسلام در جهان را باعث عصبانیت دشمنان اسلام و نظام اسلامی ایران دانست و یاد آورشد:  این عصبانیت باعث شده است تاآمریکا و کشورهای اروپایی بعد از  12 سال مذاکرات با کارشناسان و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران و اعمال تحریم های  شورای امنیت، کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا، ایران را مجاز به استفاده از انرژی اتمی ندانند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا نیز می دانند جمهوری اسلامی نیازی به بمب هسته ای ندارد چرا که حقانیت اسلام دردل ها نفوذ کرده است و امروز جوانان و فرهیختگان اروپا و آمریکا و تحصیلکرده های دانشگاهی یکی بعد از دیگری به اسلام روی آورده و چنین نهضت و اسلامی نیازی به بمب اتم ندارد.

 

ملت یمن با تکیه بر مبانی اعتقادی اسلام با تمام قدرت در برابر تجاوزات ایستادگی می کنند

آیت الله نمازی در ادامه با محکوم کردن حمله هواپیما های نظامی دولت کافر و مستکبر عربستان سعودی با حمایت آمریکا و کشورهای قطر، امارات و بحرین و شهادت تعداد زیادی از زنان و کودکان کشور یمن گفت: هرچند دولت ها در برابر این تجاوز و جنایت سکوت کرده اند اما ملت ها  با برپایی تظاهرات حمله به کشور یمن را محکوم می کنند.

 

وی افزود: ملت یمن با تکیه بر مبانی اعتقادی اسلام و با تأسی از قیام کربلا و عاشورا، ملتی مقاوم هستند و پیمان بسته اند با تمام قدرت در برابر تجاوزات ایستادگی کنند.

 

آیت الله نمازی در ادامه با تسلیت سالروز وفات بانوی بزرگوار اسلام حضرت ام البنین، ام الشهدا که چهار فرزندش در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند  و نامگذاری این روز با عنوان روز مادران شهیدگفت: انسان در برابر صبر و بردباری مادران شهدا و مادران شهدایی که 25 سال در انتظار بازگشت فرزندان شهید خود هستند احساس کوچکی می کند.

 

نماینده ولی فقیه همچنین 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران را به ملت ایران تبریک گفت و با اشاره به این که این نظام بر محور قرآن و سنت و ولایت اهل بیت پایه گذاری شده است افزود: 12 فروردین سال 58 پایان دوران حکومت شاهنشاهی در تاریخ و سرنوشت ملت ایران است که باعث تأسیس نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران شد. /1307/پ202/ج

ارسال نظرات