۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۵۲۹۹۸
همزمان با ایام فاطمیه؛

20 وقف فاطمی در خراسان شمالی ثبت شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام فاطمیه دوم 20 وقف جدید در زمینه های مختلف در این استان به ثبت رسید.
وقف

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرگزاری رسا در بجنورد، با تشریح و ارزیابی برنامه های ایام فاطمیه در استان، با اشاره به این که نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همزمان با ایام فاطمیه دوم طرح سوگواره یاس نبوی را در 26 امامزاده شاخص استان با مدیریت و هدایت 28 روحانی مبلغ برگزار کرد، افزود: در مدت برگزاری این طرح از دوم تا ششم فروردین ماه در مجموع 20 وقف جدید در شهرستان های مختلف این استان انجام شد که ثبت این موقوفه ها در سامانه جامعه موقوفات در روزهای اخیر به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: از مجموع این تعداد 12 مورد وقف در شهرستان مانه و سملقان، پنج مورد در بجنورد، دو مورد در گرمه و جاجرم، یک مورد در اسفراین و یک مورد نیز در شهرستان فاروج انجام و ثبت شده است.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که وقف های انجام شده در ایام فاطمیه در استان خراسان شمالی با نیات مختلف ثبت شده اند، خاطرنشان کرد: اطعام در مراسم های عزاداری امام حسین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، کمک به ساخت مجتمع های فرهنگی، مسجد و دارالقرآن، کمک به ازدواج جوانان، حوزه بهداشت و سلامت و علوم پزشکی و ... از جمله نیات واقفان خیراندیش این موقوفه ها محسوب می شوند.

به گفته این عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در این زمینه شش دانگ یک باب منزل به مساحت 400 مترمربع و به ارزش 10 میلیارد ریال در شهرستان بجنورد برای ترویج معارف قرآن و اهل بیت تعزیه داری پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا و ائمه معصوم(ع) وقف شده است.

وی با بیان این که ارزش ریالی وقف های انجام شده در ایام فاطمیه دوم امسال بیش از 12 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: این موقوفه ها بیشتر شامل زمین های زراعی، باغی، مسکن و زمین برای ساخت و توسعه طرح های عام المنفعه و ... هستند.

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: همچنین چهارم فروردین ماه همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه(س) نیز شش وقف با نیت فاطمی در مناطق مختلف این استان انجام شد.

وی با اشاره به این که شمار موقوفات انجام شده در ایام فاطمیه امسال به نسبت سال پیش افزایش داشته است، اضافه کرد: در ایام فاطمیه پارسال تعداد وقف های جدید انجام شده در استان 15 وقف بود در حالی که امسال این تعداد به 20 وقف افزایش یافت.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این نهاد در ایام فاطمیه امسال، اظهار کرد: همزمان با ایام فاطمیه دوم در مجموع 225 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی شهرستان های هشت گانه استان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: اعزام مبلغ به مناطق مختلف سطح استان، فضاسازی سطح شهرها و روستاها، اعزام مبلغ به منظور برپایی نماز جماعت در ورودی شهرها در ایام نوروز، فعالیت در موضوعات فرهنگی گوناگون شامل امر به معروف و نهی از منکر، احیای زکات، ترویج ازدواج آسان و ... از جمله اقدامات انجام شده از سوی این نهاد در ایام فاطمیه به شمار می روند.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی مبلغان اعزامی به مساجد استان در ایام فاطمیه درخصوص سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، بصیرت بخشی به عزاداران ‏فاطمی، ارزش های انقلاب اسلامی ایران و همچنین اهمیت و ضرورت شناخت بانوی دو عالم در جامعه سخنرانی کردند./9314/ت303/ب

ارسال نظرات