۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۵۳۰۳۶
نماینده مجلس شورای اسلامی:

غرب در مذاکرات هسته ای به هیچ عنوان نسبت به تعهدات خود پایبند نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دروغگو بودن طرف مذاکرات هسته‌ای معتقدیم پس می‌بایست به طرف خودمان اعتماد داشته باشیم و بی توجه به رسانه و تبلیغات غرب منتظر مشخص شدن نتایج مذاکرات باشیم.
نيره اخوان بيطرف
نیره اخوان بی طرف نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نتیجه مذاکرات هسته لوزان گفت: مقام معظم رهبری از افراد٬ تیم و گروه مذاکرات هسته‌ای همیشه تقدیر و رضایت خود را اعلام کرده‌اند؛ ولی طبق فرمایشات ایشان گروه مقابل بر خلاف طرف ایرانی متأسفانه شفاف نیستند٬ حرف امروز و فردایشان متفاوت است یک روز می‌گویند ایران تا به حال راست آزماییشان را خوب پس داده است و فردا می‌گویند که ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای دارد و ما باید از سلامت فن آوری هسته‌ای‌اش اطمینان حاصل کنیم.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: به مرگ گرفته‌اند که ما را به تب راضی کنند٬ ما از تلاش مذاکره کنندگان هسته‌ای تقدیر و تشکر می‌کنیم؛ به نظر می‌رسد توان دستیابی به توافق به این مقدار بوده است؛ بیش از این هم نمی‌شود از طرف مقابل که دارای ثبات قدم و عمل نیستند توقع داشت؛ به این مقدار که قبول کرده‌اند نیز امیدی نیست که تا سه ماه دیگر حرف خود را قبول داشته باشند و آن را تغییر ندهند.
 
اخوان بی طرف با اشاره به از دست دادن زمان و انتخاب بد از بین بد و بدتر از روی ناچاری ادامه داد: سؤال ما این است که چرا افرادی باید باشند که احساس اربابی و اعمال قدرت بر جهان داشته باشند؛ این افراد در مناطق مختلف جهان جنگ به راه می‌اندازند سلاح خود را می‌فروشند و در عرصه سیاسی هم با صلح طلبان مقابله می‌کنند.
 
وی گفت: هنوز ما به جزئیات دست پیدا نکرده‌ایم؛ کمیسیون امنیت از آقای وزیر دعوت کرده‌٬ وی خواهد آمد و توضیحات خود را ارائه خواهد کرد؛ ما به دروغگو بودن طرف مذاکرات هسته‌ای معتقدیم پس می‌بایست به طرف خودمان اعتماد داشته باشیم و بی توجه به رسانه و تبلیغات غربی که دروغ و راست را مخلوط می‌کنند از طریق آقای ظریف از نتیجه مذاکرات آگاه خواهیم شد.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر صحبت‌های مذاکره کنندگان اروپایی و آمریکایی راست باشد خیلی جای نگرانی خواهد بود ولی هنوز توضیحاتی درباره این جزئیات داده نشده است و کماکان در حال از دست دادن زمان هستیم؛ با این حال باز تکرار می‌کنم که معلوم نیست که در هر صورت طرف مذاکرات چقدر به تعهدات خود پایبند باشد.
 
اخوان بی طرف معرفی مواضع ایران و غرب به جهانیان را از بزرگترین مزایای این مذاکرات عنوان کرد و افزود: طرف غربی مجبور شده حداقل در ظاهر رفتار خود را درست کنند؛ این موفقیت خوبی است که جایگاه و شأن ایران را در جهان نشان می‌دهد و ملت ایران توانست در مقابل حس قدرت و اربابی گری این‌ها بایستد و اجازه ندهد تا آنها حرف زورشان را به ملت و دولت ما تحمیل کنند.
 
وی گفت: این پروتکل باید به تصویب برسد؛ شورای نگهبان هم اعلام نظر کردند که هیچ نظری را در باره اینکه دولت بتواند به صورت مستقل عمل کند ندادیم و خودشان هم اعلام کرده‌اند که ما تا وقتی که مجلس جواب بدهد می‌توانیم این کار انجام دهیم تا ببینیم مجلس چه صلاح می‌داند و طبق تشخیص مجلس عمل خواهیم کرد.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال برای تصویب در مجلس به منظور اینکه تا سه ماه دیگر به نتیجه برسد باید از حالا کار را انجام دهند خود این مراحل طی کردنش هم زمان می‌طلبد و سه ماه به طول خواهد انجامید؛ بنابراین نیاز است که از حالا صحبتش بشود و قاعدتاً هم خواهد شد چون نماینده‌ها باید در ریز کاری توجیه باشند تا بتوانند اظهار نظر کنند./836/ت302/ش
ارسال نظرات