۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۵۳۰۶۵
شیخ نعیم قاسم:

توافق لوزان پیروزی محور مقاومت در برابر غرب است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که حاصل توافقنامه هسته ای لوزان اعتراف کشورهای غربی به جایگاه و نقش ویژه ایران در منطقه و دنیا است.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم جشن تکلیف دختران دانش آموز در جنوب بیروت، توافق هسته ای ایران را پیروزی اراده ملت های آزاده دنیا و محور مقاومت به رهبری ایران برشمرد و گفت: ایران توانست بیش از 12 سال در برابر تحریم‌های غرب ایستادگی کند و در پایان غرب را مجبور کند که برنامه صلح آمیز این کشور را به رسمیت بشناسند.
 

 

وی توافق هسته ای را پیروزی بزرگی برای ایران توصیف و تأکید کرد: غرب مجبور شد به جایگاه و نقش ویژه ایران در منطقه و دنیا اعتراف کند.
 

 

شیخ نعیم قاسم با تبریک این دستاورد به مقام معظم رهبری و همچنین دولت و ملت ایران عنوان کرد: حزب الله همواره مدیون ایران بوده است؛ چرا که این کشور با حمایت از اراده ملت ها بدون هیچ خواسته ای به یاری جنبش مقاومت اسلامی لبنان شتافته است. آزادسازی جنوب لبنان و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ سی و سه روزه بدون کمک ایران به هیچ وجه امکان پذیر نبود.  
 

 

معاون سید حسن نصرالله تجاوز عربستان سعودی به یمن را اشتباهی استراتژیک دانست و گفت: عربستان در حالی داعیه دار حمایت از مشروعیت رییس جمهور مستعفی یمن، عبدربه منصور هادی است که وی از کشورش فرار کرده و طرفداری داخل یمن ندارد. عربستان سعودی با این استدلال باید از مشروعیت بشار اسد در سوریه نیز حمایت می‌کرد اما رژیم آل سعود سیاست یک بام و دو هوا را اتخاذ کرده است.
 

 

وی افزود: این تجاوز به هیچ وجه تنیجه بخش نخواهد بود و بدون شک ملت یمن به پیروزی می‌رسد. عربستان سعودی باید هرچه زود تر از این تجاوز عقب نشینی کند و گرنه شکست های بیشتر و بزرگتری را در آینده نزدیک متحمل می‌شود./983/ب902/ک

ارسال نظرات