۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۵۳۰۷۰
مفتی مصر:

فتوای تروریست‎ها همانند سم خطرناک است

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر افکار تروریست‎ها را خطرناک توصیف کرد و گفت: فتواهای بی اساس تروریست‎ها نشان دهنده قساوت قلب آنان است.
شوقي علام مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری رویترز انگلیس به بخشی از فعالیت‎های دارالافتای این کشور اشاره کرد و گفت: دارالافتای مصر با رصد و پاسخ به فتواهای شاذ و بی اساس جریان‎های تروریستی به مبارزه با آنان می پردازد.


وی افزود: فتواهای جریان‎های تروریستی مانند سم برای افکار خطرناک است بنابراین مردم جهان باید مراقب آینده خود باشند که دچار این نوع شبهات نشوند.


این عالم مصری، قرائت و نقل احکام از سوی تروریست‎ها را اشتباه خواند و تصریح کرد: تروریست‎ها احکام اسلامی را به صورت غلط نقل می‎کنند بنابراین از مسیر حقیقی اسلام منحرف شده‎اند.


وی ادامه داد: فتواهای بی اساس جریان‎های تروریستی نشان دهنده قساوت قلب و بی منطق بودن آنان است. این جریان‎های تروریستی قرآن، روایات و سنت نبی اکرم (ص) را به اشتباه تفسیر می‎کنند.


شوقی علام، اسلام را دین رحمت و مهربانی خواند و گفت: هیچ دین و شریعتی مهر تایید بر اقدامات تروریست‎ها نمی‎زند، بلکه همه ادیان الهی این گونه فعالیت‎ها را محکوم می کنند و از آن تبرئه می‎جویند.


وی افزود: تروریست‎ها با صدور فتواهای شاذ و بی اساس خود انسان‎های بی‎گناه بسیاری را قلع و قمع ساختند./994/ب902/د

ارسال نظرات