۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۲۵۳۲۷۴
استاد حوزه علمیه مشهد:

زندگی دینی نیازمند معرفت به دین است

خبرگزاری سا ـ استاد حوزه علمیه مشهد در حرم مطهر رضوی با تأکید بر ضرورت توجه به سبک زندگی دینی، گفت: برای این که سبک زندگی دینی داشته باشیم باید نسبت به دین شناخت و معرفت پیدا کنیم.
حجت الاسلام قاسم بابانيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام قاسم بابانیا، استاد حوزه علمیه مشهد یکشنبه شب با تبیین سبک زندگی دینی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: برای این که سبک زندگی دینی داشته باشیم باید نسبت به دین شناخت و معرفت پیدا کنیم در این صورت زندگی ما مرضی رضای خداوند و اهل بیت(ع) قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به تعریف برخی متفکران درباره دین تصریح کرد: از دیدگاه علامه طباطبایی دین معجونی از آموزه های اعتقادی، باورها، اخلاق و اعمال انسان است که باید در زندگی پیاده شود تا انسان تسلیم خداوند شود.

 

استاد حوزه علمیه مشهد خاطرنشان کرد: امام یک راهنما و چراغ روشنی برای رساندن انسان به هدف و مقصودش است و انسان هایی که بخواهند، به هدف می رسند.

 

وی افزود: از منظر اندیشمندی غیر ایرانی دین جنبشی است که از اعماق فطرت انسان سرچشمه می گیرد که اگر بعد عرفانی انسان تقویت نشود ملت رو به زوال و سقوط است.

 

حجت الاسلام بابانیا ادامه داد: از نظر فلاسفه غرب عبادت و نیایش های انسان بی تأثیر بر زندگی اوست اما از از نظر ابوعلی سینا؛ شیخ الرییس در عین این که فیلسوف است، عارف و عالم الهی نیز هست ذکر و نیایش تأثیر مثبت دارد و به گفته خودش: من اثبات می کنم که ذکر، عبادت و نیایش در انسان اثر دارد.

 

وی بیان کرد: از نظر تولستوی «ایمان آن چیزی است که انسان با آن زندگی می کند» و  از نظر ویل دورانت مورّخ و نویسنده آمریکایی، دین روح زندگی است، او می گوید: «زندگی بدون دین، ملال انگیز است».

 

حجت الاسلام بابانیا با بیان ان که نخستین تأثیر دین بر زندگی آرامش است که این آرامش با نماز حاصل می شود، تأکید کرد: فرهنگ نماز به ویژه نماز اول وقت و به جماعت را در جامعه ترویج دهیم زیرا کاهش استرس و اضطراب، حل شدن مشکلات و دوری از منکرات از آثار نماز است./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات