۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۵۳۳۲۱
مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی خبر داد؛

اعزام بیش از 500 طلبه و روحانی کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با بیان این که در ایام عید امسال بیش از چهار هزار نفر دانشجو و دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده‌اند، گفت: به همراه این کاروان‌های دانشجویی، دانش آموزی و مردمی بیش از 500 طلبه و روحانی اعزام شده‌اند.
مسئول بسيج طلاب خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام محمد رضا توکلی راد، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که زائران شهدای استان در ایام عید امسال نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: هم‌زمان شدن ایام فاطمیه با تعطیلات عید و اعزام کاروان‌های دانشجویی، دانش آموزی و مردمی با حضور طلاب و مبلغان توانست از نظر دینی تأثیر عمیقی بر زائران شهدا داشته باشد.

 

وی با بیان این که در هر کاروان یک روحانی، برای برگزاری نماز و امور فرهنگی، راوی برای روایت گری دفاع مقدس و تشریح عملیات‌ها و خادم برای انتظامات و خدمات در اردوگاه‌ها فعالیت داشتند، تصریح کرد: دانشجویان و دانش آموزان به خوبی با طلاب و مبلغان اعزامی در کاروان‌ها ارتباط برقرار کرده و اضافه بر بهره مندی از نتایج برنامه‌های فرهنگی و مذهبی توانستند در مسائل مبتلا به در میان نسل جوان و نوجوان از مبلغان و روحانیان حاضر در کاروان‌ها مشورت بگیرند.

 

وی با بیان این که امسال از سراسر استان چهار هزار نفر زائر شهدا به مناطق هشت سال دفاع مقدس اعزام شده‌اند، افزود: این زائرین از 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه اعزام و اردوگاه شهید حبیب الهی اهواز میزبان زائرین استان بوده است.

 

حجت الاسلام توکلی راد با بیان این که هزار و 400 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان میهمان شهدا در مناطق جنوب کشور بوده‌اند، ادامه داد: دو هزار 265 نفر از زائرین شهدا از اقشار مختلف مردم و خانوادگی از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس جنوب کشور بازدید کرده‌اند و در این میان مبلغان خواهر و برادر نقش بسیار مؤثری در انتقال مفاهیم دینی و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به مردم داشته‌اند.

 

وی ادامه داد: زائران شهدای استان از مناطق عملیاتی اروندکنار، شلمچه، آبادان، خرمشهر، طلائیه، هویزه، دهلاویه، چزابه، کانال کمیل، فکه، فتح المبین و معراج شهدای اهواز بازدید کردند و در این میان مبلغان و طلاب همراه با کاروان به اقتضای مناطق مباحث دینی و سرگذشت شهدای استان و دیگر شهدای مناطق عملیاتی جنوبی را برای بازدیدکنندگان و زائران توضیح دادند.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با بیان این که طلاب و روحانیون خراسان جنوبی اضافه بر همراهی کاروان‌های راهیان نور در ستادهای اسکان نوروزی و هلال احمر هم حضور پرشوری داشتند، اظهار کرد: امسال برای اولین بار به کمک طلاب و روحانیان زمینه اقامه نماز در بوستان و معابر پرتردد را با برپایی خیمه‌های اسکان نوروزی فراهم کرد.

 

حجت الاسلام توکلی با اشاره به این که بهار امسال بهار فاطمی بود، یادآور شد: امیدوار هستیم در سال جاری هم مانند سال گذشته طلاب و روحانیان در تحقق رهنمودهای رهبری پیش گام شوند و در کنار تحقق شعار امسال تا جایی که می‌توانند شعار سال قبل یعنی اقتصاد و فرهنگ را هم محقق کنند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات