۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۵۳۳۳۷

رشد جمعیتی بالای مسلمانان در 40 سال آینده

خبرگزاری رسا ـ طبق تحقیقات انجام شده تا سال 2050 رشد جمعیتی مسلمانان چند برابر خواهد شد.
فعاليت وحدت‌محور يک روحاني شيعه در اندونزي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، طی چهار دهه آینده دین اسلام به دلایلی نظیر افزایش زاد آوری و جمیعت جوان در کشور های اسلامی مثل اندونزی، سریعترین رشد را در بین ادیان خواهد داشت.
 
طبق آخرین مطالعه انجام شده در سال 2010، مسیحیت با 2.2 میلیارد نفر و پس از آن دین اسلام با 1.6 میلیارد نفر به ترتیب بیشترین جمیعت را در سراسر دنیا دارند.
 
با برآورد رشد جمعیت جهان از سال 2010 تا 2025 تا 9.3 میلیارد نفر، تخمین زده می شود که جمعیت مسلمانان با رشد 73 درصدی، به 2.8 میلیارد نفر برسد.
 
نرخ زادآوری مسلمانان در حال حاضر 3.1 فرزند برای هر زن است. در حالی که نرخ زادآوری مسیحیان 2.7، هندوها 2.4 و یهودیان 2.3 فرزند برای هر زن است.
 
طبق تحقیقات مرکز پیو (Pew) در سال 2010 حدود 27 درصد جمعیت جهان زیر 15 سال بودند. در حالی که در میان مسلمانان و هندوها به ترتیب 34 و 30 درصد جمعیت زیر 15 سال بودند. در همین حال 27 درصد جمعیت مسیحیان زیر 15 سال سن داشتند.
 
طبق این تحقیقات تا سال 2050 کشور هندوستان با اکثریت هندو، با پشت سر گذاشتن اندونزی بیشترین جمیعت مسلمان را خواهد داشت. این در حالی است که در همین زمان 10 درصد کل جمعیت اروپا را مسلمانان تشکیل خواهند داد.
 
احمد فواد فنانی، از مرکز معارف اندونزی گفت: طبق تحقیقات انجام شده جمعیت گسترده جوان در این کشور از طریق شبکه های اجتماعی در معرض تبلیغات گروه های افراطی هستند.
 
طبق مطالعه انجام شده از سوی مرکز معارف اندونزی بین سال های 2011 و 2012، به دلیل نبود نظارت کافی، فعالیت های تبلیغی افراط گرایان در مدارس و دانشگاه های این کشور، به شدت افزایش یافته است.
 
احمد فواد فنانی در ادامه، نبود فعالیت های فوق برنامه مناسب را در مراکز آموزشی اندونزی، زمینه ساز فعالیت های افراط گرایان در این کشور دانست.
 
لازم به ذکر است که با بالا رفتن جمعیت جوان در جوامع اسلامی خلا فعالیت های فرهنگی و تربیتی بسیار احساس می شود./847/ب902/ک
ارسال نظرات