۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۲۵۳۴۵۷
امیرآبادی:

مجلس درباره توافق هسته ای بر اساس تدابیر رهبر انقلاب تصمیم خواهد گرفت

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس درباره توافق و مذاکرات هسته ای بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب و مصالح عالی نظام تصمیم خواهد گرفت، بر لزوم پرهیز از قضاوت های عجولانه و احساسی در قبال مذاکرات و آنچه در سوئیس رخ داده است، تاکید کرد.
ديدار مديرعامل و معاونان خبرگزاري رسا با نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي ديدار مديرعامل و معاونان خبرگزاري رسا با نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه در دیدار مدیرعامل و شماری از دبیران و خبرنگاران خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «سال دولت و ملت همدلی و همزبانی» این نامگذاری را بسیار مهم توصیف کرد.

 

وی با بیان این که مسؤولیت ما در حمایت از کلیت دولت با فرمایشات رهبر معظم انقلاب سنگین تر شد، تصریح کرد: قوه مجریه کار سختی را به عهده دارد، البته حمایت ما از دولت منافاتی با انجام وظایف نظارتی و تذکرات ندارد.

 

وی با بیان این‏که کشور در موقعیت بسیار حساسی قرار گرفته است، یادآورشد: امروز شرایط منطقه ما بسیار حساس و پیچیده شده است، در چنین شرایطی همه باید با وحدت کلمه و تبعیت از رهبر معظم انقلاب تلاش کنیم تا بتوانیم به اهداف مدنظر دست یابیم.

 

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: در موقعیت حساس امروزی جمهوری اسلامی و تحولات کاملا مرتبط منطقه به یکدیگر، نباید با دعواهای کودکانه و بچگانه سیاسی گرفتار جزییات شویم؛ بلکه در مقابل همه باید متحد و یکدل باشیم.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به مذاکرات هسته ای و بیانیه لوزان اشاره کرد و با بیان این که صدور این بیانیه دور از انتظار نبود، گفت: در حال حاضر از نظر ما این بیانیه ارزش حقوقی ندارد.

 

وی با بیان این‏که باید به تیم مذاکره کننده اعتماد کنیم، بر لزوم پرهیز از قضاوت های عجولانه و احساسی در قبال مذاکرات و آنچه در سوئیس رخ داده است، تاکید کرد.

 

وی گفت: آنچه در لوزان سوئیس اتفاق افتاد نه فتح الفتوح بود که بخواهیم برای آن جشن و شادی بگیریم و نه به گونه ای بود که بگوییم همه چیز را داده ایم و شکست خورده ایم.

 

امیرآبادی فراهانی با اشاره به این که خطوط قرمز نظام از سوی رهبر معظم انقلاب تذکر داده شده و تیم مذاکره کننده نیز موظف به رعایت آن است، خاطرنشان کرد: این که تیم مذاکره کننده در مذاکرات اخیر این خطوط را رعایت کرده اند یا خیر در حال حاضر نمی توان قضاوتی در این باره داشت؛ چراکه چیزی روی کاغذ نیامده است.

 

وی از حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه در جلسه فردا سه شنبه هجدهم فروردین ماه مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ما منتظر هستیم تا ببینیم آقای ظریف در این جلسه چه چیزی را درباره مذاکرات اخیر بیان خواهند کرد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که تیم مذاکره کننده به تنهایی نمی تواند درباره برنامه هسته ای ایران تصمیم بگیرد، اظهار داشت: ما برای دستیابی به دانش بومی هسته ای شهدای بسیاری را تقدیم کرده ایم و باید برای حراست از این مساله بسیار دقت کنیم.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: تیم مذاکره کننده تا به امروز خطوط قرمز را زیر پا نگذاشته اند و نباید درباره مذاکرات اخیر قضاوت عجولانه ای داشت.

 

امیرآبادی فراهانی تصویب پروتکل الحاقی را نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی دانست و تاکید کرد که مجلس در مقام عمل به مصالح عالی نظام و آرمان های انقلاب توجه کامل خواهد داشت.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحمدلله در راس نظام رهبری آگاه، شجاع و مدیر و مدبر حضور دارد، ایشان اجازه نمی دهند آرمان ها و مصالح نظام به خطر بیفتد و این برای همه ما قوت قلب است.

 

امیرآبادی با تاکید بر این که درباره مذاکرات و توافق هسته ای مجلس شورای اسلامی بر اساس تدابیر و فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصمیم خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ولایت پذیری در مجلس نهم موج می زند و مردم نیز گوش به فرمان ولایت هستند. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات