۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۵۳۴۸۱

اخبار کوتاه آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری 440 ویژه برنامه سخنرانی در ایام نوروز، ارسال 117 هزار بسته پستی و الکترونی به 80 کشور جهان، توزیع 25 هزار محصول فرهنگی به مسافران نوروزی و بازدید 18 هزار نفر از موزه شهید آیت الله مدرس(ره) در نوروز از عناوین اخبار کوتاه آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: طی ایام نوروز فاطمی، بیش از 440  ویژه برنامه سخنرانی و بیان معارف ویژه عموم زائران در حرم مطهر رضوی برگزارشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این خبر عنوان کرد: امسال نوروز و شروع سال جدید با عزاداری ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) مقارن شده بود، از این رو، این معاونت تلاش کرد با رویکرد حفظ حرمت ایام عزای فاطمیه در تعاملات نوروزی ،توجه به شعار سال در برنامه‌ها، ‌خانواده محور بودن برنامه‌ها و توجه به محوریت تعاملات خانوادگی در ایام عید، خدمات خود را به زائران نوروزی ارائه دهد.

وی با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی متنوعی ویژه زائران در ایام نوروز تدارک دیده شده بود، ابراز داشت: یکی از این ویژه برنامه‌ها برگزاری سخنرانی بود که با حضور  اساتید و خطیبانی  مانند، حجج اسلام و المسلمین حسینی قمی، پناهیان، ماندگاری، عالی، سرلک، اسلامی فر و طباطبایی در اماکن متبرکه رضوی برگزار شد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی همچنین از برگزاری برنامه‌های نوروزی ویژه خواهران خبر داد و خاطرنشان کرد: ویژه برنامه سخنرانی و بیان احکام همه روزه طی این ایام با حضور اساتید حوزه و دانشگاه از جمله نیلچی زاده، حیدرزاده، عرفاتی، صفارزاده، الهه دادی و ... در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار  شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به این‌که این معاونت برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی ویژه‌ای را در ایام نوروز برای زائرانی که از کشورهای مختلف به حرم ثامن الحجج(ع) مشرف شده بودند، ارائه داده است، افزود: مهدی پور اسدی، ابراهیم محسنی، توحید ابراهیمی، کریم زینال‌زاده و اسحاق جواد، از جمله سخنرانانی بودند که برای زائران عرب، اردو و آذری زبان به ایراد سخن پرداختند.

وی با اشاره به این‌که رواق های دارالمرحمه، دارالرحمه، غدیر و کوثر حرم مطهر رضوی در ایام  نوروز، پذیرای زائران غیر ایرانی بوده است، اظهار داشت: این مراسم همه روزه بعد از نماز مغرب و عشاء، در ایام تعطیلات نوروزی ویژه این گروه از زائران برگزار شد.

 117  هزار بسته پستی و الکترونی به 80 کشور جهان ارسال شد

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، از ارسال 117 هزار بسته پستی  و الکترونیکی به 80 کشور جهان، طی ایام نوروز 94 خبر داد.

حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: در این ایام، بیش از 17 هزارپیام و ایمیل تبریک و محصول فرهنگی و 100 هزار بسته پستی و الکترونیکی به 80 کشور جهان در پنج قاره از دنیا ارسال شد.

وی افزود: در ایام نوروز باستانی، کارت تبریک به مناسبت‌های ایام نوروز و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) به زبان‌های مختلف و کتاب دیجیتال به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسه به مؤسسات شیعی که با حرم مطهر رضوی در ارتباط بودند، اهدا شد .

حجت الاسلام علی باقری ارائه خدمات فرهنگی به کاروان های زیارتی غیرایرانی و توریست‌های کشورهای مختلف در رواق‌های غدیر، کوثر و دارالرحمه حرم مطهر رضوی و نیز ارسال بسته‌های پستی به 800  مشترک غیرایرانی و ایرانیان مقیم کشورهای دیگر به مناسبت عید نوروز را، از دیگر فعالیت‌های این مدیریت در این ایام برشمرد.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، با اشاره به ارسال بسته‌های پستی و الکترونیکی به مشترکان و اعضاء شبکه مخاطبین نورالهدی در کشورهای مختلف، عنوان کرد: این مراسلات شامل 50 هزار نشریه و محصول فرهنگی و 50 هزار پیامک و ایمیل به مشترکان و اعضاء شبکه مخاطبین نورالهدی در تمام نقاط کشور بود.

حجت‌الاسلام علی باقری افزود: امکان زیارت مجازی و زیارت نیابتی زائران از اقصی نقاط دنیا از طریق سایت رضوی تی وی و اطلاع رسانی روزانه برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی از طریق پورتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی www.aqr.ir و پیک‌های زائر در تمامی صحن‌ها و ورودی‌های حرم مطهر، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه این ایام بود.

وی اطلاع‌رسانی کلیه برنامه‌های محوری از تلویزیون‌های پهن پیکر، ارسال محتوای دیجیتال، پخش مستقیم برنامه‌های فرهنگی، مذهبی حرم مطهر رضوی در هنگام سال تحویل از طریق اتاق‌های گفت‌وگوی اینترنتی(رضوی تاک) و سایت رضوی تی وی را از دیگر برنامه‌های اجرایی دربخش رسانه‌های نوین عنوان کرد.

25 هزار محصول فرهنگی بین مسافران نوروزی توزیع شد

با عنایت به آغاز سال 1394 و خیل عظیم زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، انتشارات و محصولات فرهنگی مختلف مؤسسه آستان مقدس حسین‌ بن موسی الکاظم(ع) در تیراژ 250 هزار نسخه چاپ و در بین زائران و مجاوران توزیع می شود.

این محصولات مشتمل بر چاپ پانزدهمین شماره نشریه میقات الرضا، تقویم رومیزی، کتابچه های در مسیر آفتاب، وادی نور و زنده جاوید، بروشورهای راهنمای زائر و گنجینه آثار، نقشه، پوستر و پازل مزین به تصاویر آستان مبارک و زیارتگاه آیت الله مدرس(ره)، جامهری و ... بوده که در آن به معرفی خدمات آستان قدس رضوی و فعالیت های مؤسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس، زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) کاشمر و 19 مجتمع فرهنگی رفاهی و نمازخانه میان راهی حضرت امام رضا(علیه السلام) و موضوعات متنوع و ارزشمند فرهنگی پرداخته شده است.

بازدید 18 هزار نفر از موزه شهید آیت الله مدرس در نوروز

همزمان با حلول سال جدید و ایام بهار فاطمی، زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) کاشمر میزبان خیل عظیم زائران از اقصی نقاط میهن اسلامی بود.

حمزه سپهریان مدیر عامل مؤسسه آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) اظهار داشت: با اهتمام آستان قدس رضوی به منظور حفظ و صیانت از آثار و اسناد به جای مانده از شهید آیت الله مدرس(ره) و معرفی شخصیت این شهید والامقام موزه آثار و اسناد شهید آیت الله مدرس(ره) تاسیس گردید.

وی با بیان این‌که موزه شهید آیت الله مدرس(ره) یکی از مراکز فعالی است که در جوار زیارتگاه شهید آیت الله مدرس در ایام تعطیلات نوروز 94 مورد بازدید 18 هزار نفر قرار گرفته است، تصریح کرد: در این موزه سیر تاریخی زندگی شهید آیت الله مدرس(ره) شامل مجموعه تصاویری از خانه محل تولد، دوران تحصیل، دوران حضور در مجلس، ترور مشهور، تبعید و جانمایی شده است و همچنین در کنار این تصاویر، بیش از 100 سند و دست نوشته شهید مدرس زینت بخش فضای موزه گردیده که دستخط پشت جلد قرآن از این جمله است.

سپهریان درپایان یادآور شد: علاوه بر موارد فوق، وسایل شخصی شهید مانند قرآن، عصا، قلم تحریر، سجاده و مهر نماز، قبا، عبا، پیراهن کرباس سفید، چراغ روشنایی نفت سوز، پارچ سفال و هاون سنگی و همچنین وسایل اهدایی به موزه از جمله مجموعه ای از سکه ها و تمبرها از ادوار مختلف تاریخ ایران و... در این موزه به نمایش گذاشته شده است./1308/پ203/ب

ارسال نظرات