۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۵۳۵۲۱
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

رفنار غیر منطقی آل سعود در یمن نشان از شکست سیاست های انها در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به شکست‌های پی در پی آل سعود در منطقه و شکست خوردن آن‌ها و همراهانشان در موضع سیاسی گفت: این شکست‌های پی در پی در موارد مختلف باعث شده است تا آل سعود رفتارهای جنون آمیزی چون حمله به یمن برسد.
استاد ايزدهي
حجت الاسلام سجاد ایزدهی عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ مسائل یمن را گسترده‌تر از آن دانست که بتوان آن را در یک برش مقطعی از تاریخ بررسی کرد و گفت: مسائل یمن مجموعه‌ پازل‌هایی است که باید همه را با هم در نظر گرفت.
 
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: آل سعود رژیمی است که عدم دموکراتیک و مخالفت با تعالیم اصیل اسلام را بنای فعالیت‌های خود با همکاری‌های رژیم صهیونیستی قرار داده است؛ عربستان با پول‌های کلان خود خیزش‌های مسلمانان را یا به بیراهه هدایت می‌کند و یا با حملات نظامی و تسلیحاتی سرکوب می‌نماید.
 
حجت الاسلام ایزدهی افزود: همانگونه که اسلام ناب٬ اسلام آمریکایی را بر نمی‌تابد٬ اسلام آمریکایی هم قصد متابعت از اسلام ناب محمدی را نداشته‌اند؛ آل سعود در این مخالفت به چنان جنونی رسیده است که پس از شکست‌های مالی٬ حزبی و حاشیه‌ای خود اکنون تنها راه خود را در حمله نظامی به مردم بی دفاع یمن می‌بینند.
 
وی ابراز کرد: آل سعود با سرمایه گذاری و جهت دهی انقلاب‌های منطقه‌ای اکنون خود را شکست خورده می‌بینند؛ این شکست برای آنان راهی جز تحرکات غیر منطقی باقی نگذاشته است؛ دلیل آن است که آل سعود دیگر می‌داند خود و همراهانش در هر صورت شکست خورده‌اند.
 
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: آل سعود در رفتاری متناقض در جریانات سوریه با نظام منتخب مردم به بهانه حمایت از مردم مخالف به مقابله بر می‌خیزد تا حاکمیت مشروع را از بین ببرد و در مورد یمن به دنبال دفاع و حمایت از رئیس جمهور رئیس جمهور مخلوع هستند که این مطلب نشان می‌دهد آل سعود و هم پیمانانش بر مسائل دیگری تأکید دارند و دفاع از دموکراسی و حقوق بشر که ادعای آل سعود و نظام سلطه است از طنزهای جالب غرب است.
 
حجت الاسلام ایزدهی گفت: شورای امنیت بهتر است به عنوان شورای نا امنی نامگذاری می‌شد زیرا در این سازمان حق با کسی است که قدرت بیشتری دارد و این ترکیب شیک و مدرن در دوران نا بسامان جنگ جهانی دوم توسط همین کشورها سازمان‌دهی شد تا بتوانند به این وسیله به مستضعفان جهان زور بگویند و اعمال قدرت کنند.
 
وی ادامه داد: کشورهای غربی و دست نشانده‌های آن ها در منطقه عملاً دموکراسی را در جهان به سخره می‌گیرند زیرا تصمیم‌ها را سرمایه‌گذاران و لابی های پشت پرده آنها یعنی آی پک و رژیم صهیونیستی می‌گیرند که می‌بایست با قدرت تمام با آن ها به مقابله پرداخت تا این قدرت‌ها تسلیم همت دولت‌ها٬ ملت‌ها٬  سازمان کنفرانس اسلامی و نشست غیر متعهدها شوند؛ البته می‌دانیم که این سازمان‌ها و نشست‌ها نیز در حال حاضر فعالیت خاصی از خود نشان نمی‌دهند./836/ت302/ش
ارسال نظرات