۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۵۳۵۶۷

اعتراض سلفی‎گرایان مصر به اهدای مدال صلح به نماینده مراجع در کویت از سوی وزیر اوقاف

خبرگزاری رسا ـ سلفی‎گرایان مصر به اقدام وزیر اوقاف این کشور در اهدای مدال صلح به نماینده مراجع تقلید در کویت به شدت واکنش نشان دادند.
مختار جمعه وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف و امور اسلامی مصر که اخیرا به کویت سفر کرده بود، نشان ویژه «سفیر صلح» را به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر المهری، نماینده مرجعیت در کویت اهدا کرد.

 

این اقدام وزیر اوقاف مصر با انتقاد برخی افراد و گروه‌های تندرو مواجه شده است و بعضی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از وزارت امور خارجه مصر و نهادهای ذی‌ربط خواستند که در این زمینه تحقیق کنند.

 

وزارت اوقاف مصر همچنین دیشب اعلام کرد که محمد مختار جمعه در منزل شیخ الازهر مصر حضور یافت و به علت اعطای نشان سفیر صلح به نماینده مرجعیت در کویت از وی معذرت خواهی کرد.

 

برخی علمای وهابی با تجمع و ارسال بیانیه‎های به وزارت اوقاف مصر نسبت به اقدام وزیر این کشور در اعطای نشان سفر صلح به یکی از شیعیان اعتراض کردند و وی را خائن به مصر خواندند و خواستار اخراج وی شدند.


ناصر رضوان، رییس ائتلاف وهابی «الصحب والآل» طی پیامی به اقدام وزیر اوقاف مصر واکنش نشان داد و گفت: تعامل وزیر اوقاف مصر با شیعیان در دورانی که مصر در حالت جنگ قرار دارد خیانت بزرگ به این کشور محسوب می‎شود.

 

رییس ائتلاف الصحب و الال مصر اقدام وزیر اوقاف مصر را غیرعقلانی و توجیه‌ناپذیر توصیف و افزود: در شرایطی که جنگی میان کشورهای سنی به رهبری مصر و عربستان با شبه‌نظامیان شیعی الحوثی در یمن در جریان است، اهدای این نشان از سوی محمدمختار جمعه به یک روحانی شیعی توجیهی ندارد. مراجع شیعه از مخالفان حمله عربستان و متحدانش به حوثی‎ها هستند./994/ب903/د

ارسال نظرات