۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۲۵۳۶۵۲
امام جمعه موقت کاشان:

همدلی و همزبانی به معنای استبداد رأی و خاموش کردن صدای مخالف نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: تک صدایی سبب تحجر و عقب گرد می شود، از این رو صداهای مختلف اگر موجب پیشرفت انقلاب و نظام باشد، نه تنها منفی نیست، بلکه بهترین راه برای هم افزایی در راستای همدلی و همزبانی است.
حجت السلام علي احتشام

حجت الاسلام علی احتشام، امام جمعه موقت کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: بعد از گذشت سه دهه از عمر انقلاب اسلامی ایران و فشار مستکبران جهان برای به زانو در آوردن ملت ایران، این ملت بزرگ توانستند ناشدنی ها را شدنی کنند و در برابر مستکبران، از حیثیت و عزت خدادادی خود به خوبی دفاع کنند.

 

وی با اشاره به این که فشارها، تهدیدها و تحریم ها و حتی 8 سال جنگ تحمیلی نتوانست ملت بزرگ ایران را به زانو درآورد، گفت: اکنون که برگ دیگری از مخالفت ها و دشمنی های مستکبران در مسأله هسته ای نمود پیدا کرده است، یک بار دیگر باید با وحدت کلمه و تحت رهنمودهای علمدار انقلاب، بتوانیم از این گردنه خطرناک عبور کنیم.

 

حجت الاسلام احتشام افزود: مطمئنا دنیای استکبار مجبور به تسلیم شدن در برابر عظمت مردم ایران است که اگر صدای تفرقه و اختلاف به گوش دشمنان نظام برسد، آن وقت به دنبال تحدید و تحریم هایی دیگر بر علیه ملت و نظام خواهند بود.

 

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به این که در سال جاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و هم اکنون نیز در حال انجام مذاکرات هسته ای هستیم، گفت: رهبر معظم انقلاب برای مدیریت این برهه از انقلاب شعار ‹‹دولت و ملت، همدلی و همزبانی›› را انتخاب کرده است.

 

با همدلی و همزبانی می توانیم عملکرد یکدیگر را نقد کنیم و نیازی به تضعیف یکدیگر نیست

 

حجت الاسلام احتشام تأکید کرد: بر اساس این شعار، دولتمردان نباید نیروهای مخلص منتقد را افرادی بدون شناسنامه و تخصص قلمداد کنند و منتقدان نیز باید دولت را از آن خود دانسته و به دنبال تضعیف آن نباشند.

 

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: ما با همدلی و همزبانی می توانیم عملکرد یکدیگر را نقد کنیم و هیچ نیازی به تضعیف یکدیگر نیست، چرا که این عمل منجر به اختلاف افکنی بین نیروهای انقلابی و مخلص می شود.

 

وی با اشاره به این که دشمنان نظام، وحدت بین آحاد ملت و دولت مردان را نشانه رفته اند، گفت: انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب بهترین شعار در این برهه از زمان برای خنثی کردن نقشه شوم دشمنان است.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: چارچوب اتحاد و وحدت همدلی، هم اندیشی، همفکری، همکاری و همزبانی و ادامه راه امام خمینی(ره) و راه پر فروغ شهدا و عمل به قانون اساسی جمهوری اسلامی و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب به عنوان عمود و ستون خیمه انقلاب است.

 

امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد: اظهار نظر رهبر معظم انقلاب، احتمال تقدم و تأخر بعضی افراد از ولایت را به همراه دارد، از این رو باید ادامه راه شهدا، امام راحل و تبعیت از قانون اساسی و ولایت فقیه، به دنبال وحدت کلمه باشیم.

 

برای رسیدن به قله سعادت باید از ظرفیت تمام گروه ها استفاده شود

 

حجت الاسلام احتشام یادآور شد:  دولت خدمتگزار و منتقدان می دانند برای رسیدن به قله های سعادت، باید از همه ظرفیت ها و استعداهای نهفته در صنوف و گروه های مختلف استفاده کنند، چرا که تک صدایی سبب تحجر و عقب گرد می شود.

 

وی تأکید کرد: صداهای مختلف اگر موجب پیشرفت انقلاب و نظام باشد، نه تنها منفی نیست، بلکه بهترین راه برای هم افزایی در راستای همدلی و همزبانی است.

 

وی یادآور شد: همان طور که استفاده از کارشناسان در زمینه های مختلف سبب تحقیر و تخریب دیگری نمی شود، در مسائل سیاسی و اجتماعی نیز باید از نظر کارشناسان خبره و دل سوز نظام استفاده کرد تا از این طریق از همه ظرفیت ها استفاده شود.

 

حجت الاسلام احتشام با اشاره به این که امکان دارد برخی به دنبال سوء استفاده از شعار همدلی و همزبانی باشند، گفت: مطمئنا رهبر معظم انقلاب و نیروهای مخلص و خواص جامعه، بر این باور نیستند که نتیجه همدلی و همزبانی، استبداد رأی و خاموش کردن صدای مخالف است.

 

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: باید نظریه های مخالف و موافق در محیطی کارشناسی، به دور از هوای نفسانی و تحقیر و تخریب بیان شود تا بالندگی و پویندگی انقلاب برای نسل های آینده تضمین شود./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات