۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۵۳۶۷۸

جشن میلاد حضرت فاطمه در امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، جشن های میلاد در امامزادگان شاخص این استان برگزار می شود.
ميلاد حضرت فاطمه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی صبح چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشن های میلاد حضرت زهرا(س)، با تبریک فرا رسیدن بیستم جمادی الثانی، سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: به این مناسبت جشن های میلاد دخت نبی مکرم اسلام(ص) با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) از اقشار مختلف مردم و مسؤولان در امامزاده های شاخص این استان برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: محوری ترین جشن میلاد بزرگ بانوی دو عالم چهارشنبه شب این هفته و در شب میلاد دخت نبی مکرم اسلام(ص) با حضور ویژه سادات جلیل القدر در شبستان جدید حضرت فاطمه الزهرا(س) حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) در مرکز استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که برگزاری برنامه محوری مزبور با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه و ثبت احوال خراسان شمالی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: برای این جشن برنامه های مختلفی از قبیل سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی، تواشیح و سرود خوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی و غیره پیش بینی شده است.

 

 

به گفته وی، سخنران محوری جشن ویژه میلاد حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) بجنورد حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی و امام جمعه موقت بجنورد خواهد بود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در این مراسم برنامه های دیگری نظیر قرعه کشی مسابقه بزرگ یاس نبوی، قرائت قرآن کریم، اجرای سرود در وصف حضرت فاطمه(س)، ذکر سیره آن حضرت، اهدای جوایز به بانوان دارنده نام های مبارک زهرا و فاطمه با مشارکت اداره کل ثبت احوال استان و غیره نیز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به این که جشن های میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در مجموع در هشت امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی برگزار می شود، افزود: جشن های ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) افزون بر حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) بجنورد، به صورت ویژه در شهرستان شیروان در محل امامزاده حمزه رضا(ع) زیارت، در فاروج در حرم مطهرامامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت، در شهرستان گرمه در امامزاده فخرالدین(ع) ایور، در مانه و سملقان در محل امامزاده سیدمحمد(ع) دلاور و در شهرستان اسفراین نیز در محل حرم مطهر امامزاده سیدجعفر(ع) برگزار می شود.

 

به گفته وی جشن های مزبور با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی ائمه جمعه شهرهای مزبور برگزار شده و افزون بر سخنرانی مذهبی، برنامه های دیگری نظیر اجرای مسابقات فرهنگی و مذهبی، اهدای جوایز به دارندگان اسامی فاطمه و زهرا، مولودی خوانی و غیره نیز برای برگزاری در این جشن ها پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به مقام و منزلت والای حضرت فاطمه(س)، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) بهترین الگوی تربیتی برای دختران و بانوان جامعه اسلامی محسوب می شود.

 

وی با تأکید بر تفکر و تدبر در رفتار و سیره آن حضرت و الگوگیری از بزرگ بانوی دو عالم، افزود: بررسی و شناخت زندگانی و سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه فاطمه زهرا(س) آثار و برکات فراوانی داشته و می بایست بیش از گذشته مورد توجه بانوان جامعه باشد.

 

گفتنی است، حضرت فاطمه زهرا(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز بیستم جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات