۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۵۳۸۳۵

اخبار کوتاه اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس

خبرگزاری رسا ـ‌ برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س)‌ در شهرستان‌های مختلف فارس، اعلام رئوس برنامه‌های کانون مداحان شهرستان پاسارگاد و همکاری اداره تبلیغات اسلامی مرودشت با مرکز بهداشت در هفته سلامت، بخشی از اخبار کوتاه این اداره کل است.
سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، جشن میلاد حضرت زهرا(س) در مساجد، تکایا و محله‌های سپیدان برگزار می‌شود.


دومین جلسه برنامه ریزی جشن‌های میلاد حضرت زهرا (س) با حضور مسؤول هیأت امنای مساجد شاخص سپیدان در محل اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

در این جلسه حجت‌الاسلام عبدالعظیم ارودا رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان گفت: مردم شهرستان سپیدان در آغاز سال جدید مراسم فاطمیه را به نحو احسن برگزار کردند و حرمت ایام را نگه داشتند که شایسته تقدیر و تشکر است.

 

وی افزود: انتظار می‌رود مردم با حضور و مشارکت جدی جشن میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن را باشکوه و محسوس برگزار کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی به مبلغان و امام جماعت مساجد مکاتبه می‌کند تا در منابر و مجالس ضمن اطلاع‌رسانی در مورد مقام حضرت فاطمه (س) و نقش و جایگاه زن در اسلام مطالبی را بیان کنند.


در ادامه پس از بحث و تبادل نظر مصوب شد جشن‌های مساجد در شب و جشن‌های خانگی و محله‌ای در روز ولادت حضرت زهرا (س) برگزار شود.

 

برگزاری جشن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا در استهبان

 

حجت‌الاسلام فتح الله دهقانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی استهبان از برگزاری مراسم جشن و سرور به مناسبت فرا رسیدن بیستم جمادی‌الثانی سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف با ۲۱ فروردین و همچنین روز زن و ولادت خلف صالح ایشان حضرت امام خمینی(ره) در مساجد و هیئات مذهبی این شهرستان خبر داد.

 

حجت الاسلام دهقانی افزود: این محافل با حضور مداحان اهل‌بیت و سخنرانان در کلیه مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی استهبان تصریح کرد: اکثر این برنامه‌ها در روز پنجشنبه ۲۰ فروردین با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران مذهبی استهبان برگزار می‌شود.

 

تلاش ما باید در رفع محجوریت قرآن باشد


حجت‌الاسلام علی اصغر آشوری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاسارگاد در دیدار با شیروانی مجری طرح خانه قران شهری بیان داشت: تلاش ما باید در رفع محجوریت قران کریم باشد.

 

وی گفت: نسخه شفابخش آخرین فرستاده الهی اگر در عرصه زندگی مورد توجه قرار گیرد تمام مشکلات دنیا و عقبای ما حل خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام آشوری افزود: اگرچه به برکت نظام الهی جمهوری اسلامی برنامه‌های خوبی در زمینه‌ مباحث قرانی صورت گرفته که موجب رشد مبحث قران آموزی، تفسیر و مفاهیم قرآنی شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب که همان نهادینه شدن آموزه‌های قرآنی در جامعه می‌باشد فاصله زیادی داریم.

 

اعلام رئوس برنامه‌های کانون مداحان شهرستان پاسارگاد در سال ۹۴


حجت‌الاسلام علی اصغر آشوری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاسارگاد گفت: با عنایت به برگزاری اولین جلسه مشترک بین شورای هیئات مذهبی با رحمان اسدی مسؤول کانون مداحان رئوس برنامه‌های این کانون در سال جاری با محوریت شناسائی مداحان فعال شهرستان و شناسایی ظرفیت‌های موجود برای ورود به عرصه مداحی، تشکیل پرونده و شناسنامه مداحی، همچنین برگزاری دوره‌های آموزش مداحی تبیین شد.

 

وی اظهار امیدواری کرد در سال جدید گام‌های بلندی در زمینه ساماندهی مداحان شهرستان برداشته خواهد شد.

 

دیدار روحانی مستقر نی ریز با شهردار


حجت‌الاسلام جواد فلاحیان روحانی مستقر روستای نصیرآباد شهرستان نی ریز در این دیدار با تبریک سال جدید و تشکر از خدمات عمرانی و فرهنگی شهرداری اظهار داشت: با تعامل و همکاری می‌توان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را به نحو احسن برگزار کرد.

 

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان از همه ابزارهای خود برای از بین بردن ارزش‌ها تلاش می‌کنند باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در برابر دشمنان ایستادگی کرد.

 

حجت‌الاسلام فلاحیان با اشاره به نیازهای فرهنگی روستای نصیرآباد خواستار توجه بیشتر مسئولین به مسائل فرهنگی و دینی شد.

 


در ادامه مهندس عباس منزه شهردار نی ریز با تشکر از فعالیت‌های روحانی مستقر روستای نصیرآباد گفت: شهرداری به عنوان نهادی خدمت رسان، آمادگی کامل برای رفع مشکلات عدیده مردم در جهت عمران و آبادانی را داشته و از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات دریغ نمی‌کند.

 

همکاری اداره تبلیغات اسلامی مرودشت با مرکز بهداشت در هفته سلامت

 


حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زارع رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرودشت، بر همکاری مجموعه‌های وابسته به این اداره در اجرای برنامه‌های هفته سلامت تاکید کرد.

 

وی گفت: همان‌گونه که در گذشته این فعالیت‌ها و همکاری‌ها در زمینه فرهنگی و بهداشتی وجود داشته است در هفته سلامت نیز حوزه‌های علمیه کانون‌های فرهنگی مؤسسات قرآنی در زمینه برنامه‌های هفته سلامت مشارکت فعال خواهند داشت.

 

حجت‌الاسلام زارع ادامه داد: با توجه به اینکه انتقال پیام‌های بهداشتی و اطلاعات مورد نیاز خانواده‌ها از طریق مادران تأثیر زیادی در سلامت خانواده دارد مجموعه مبلغات و مداحان خواهر می‌توانند نقش مهمی در انتقال آموزه‌های بهداشتی به خانواده‌ها داشته باشند.

 

وی گفت: در آستانه هفته سلامت مقرر گردید با هماهنگی و دعوت مسؤولان هیئات مذهبی، کانون مداحان و مبلغان و مبلغات و در ایام ولادت حضرت زهرا(س) مراسم پیاده روی در روز جمعه ۲۱ فروردین با همکاری اداره تبلیغات و مرکز بهداشت در روز جمعه انجام پذیرد./919/پ203/ب4

ارسال نظرات