۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۲۵۳۸۷۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

همه کمالات در نماز است

خبرگزاری رسا- حجت الاسلام والمسلمین قرائتیبا بیان این‌که تمام کمالات در نماز است، گفت: اگر دختر و پسر ما یک نماز کامل بخوانند تمام کمالات در آن وجود دارد.
قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز در جشن بزرگ دانش و اقتدار که به مناسبت فرارسیدن روز ملی فناوری هسته ای و میلاد حضرت زهرا(س) و به همت موسسه جوانان و خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی در محل سالن شهید بهشتی برگزار شد، گفت: تمام کمالات در نماز است و کمالی نیست که در نماز نباشد؛ ازدواج، همسرداری، شهادت، لقمه حلال، عدالت، آزادی، مردمی بودن و... کمال هستند و تمام این ها در نماز وجود دارد؛ اگر دختر و پسر ما یک نماز کامل بخوانند تمام کمالات در آن وجود دارد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: نوجوانی از من خواست خدا را برایش اثبات کنم، به اوگفتم «تو هستی؟» گفت «هستم»، گفتم «خودت را خودت ساخته ای؟»، گفت «نه»، گفتم «هر کسی که تو را ساخته است اسمش خداست»؛ این اثبات وجود خدا در سه جمله کوتاه بود؛ یا در سفری به کره شمالی که 20 میلیون کمونیست دارد و خدا را قبول ندارند، عکس طاووسی را دیدم که خیلی بزرگ بود، گفتم عکس طاووس نقاش می خواهد، خودش خدا نمی خواهد؟

 

رییس ستاد مرکزی اقامه نماز ضمن اشاره به لزوم تقلید در مسائل دینی، پشیمان شدن انسان را نشانه کامل نبودن عقل و در نتیجه نیاز به هدایت از سوی پیامبران و ائمه دانست و افزود: تمام افرادی که در کره زمین هستند تقلید می کنند، یعنی در کارها به کارشناس رجوع می کنند و در دین هم باید به کارشناس که مراجع تقلید هستند رجوع کرد؛ همانطور که پزشکان معصوم نیستند اما در سلامتی ما حرف آن ها حجت است، حرف ولی فقیه و مراجع هم حجت است چرا که کارشناس هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پاسخ به این شبهه که چرا در کشورهایی که نماز اقامه نمی شود، پیشرفت بیشتر دیده می شود، گفت: همان دینی که می گوید نماز بخوانید، می گوید علم بیاموزید و اگر به این دستور عمل نکنیم، به یکی از توصیه های دین عمل نکرده ایم و از طرفی کشورهای غربی هم که بدون نماز خواندن پیشرفت کرده اند، به توصیه دیگر دین عمل نکرده اند.

 

وی در پایان تصریح کرد: هر پدر و مادری که پسر و یا دختر در آستانه ازدواج دارند منتظر لیسانس او نباشند و در نخستین فرصت آن ها را ازدواج دهند؛ در رابطه با شغل هم بدانید شغل دولتی کم است و حتی اگر تمام کارمندان هم بازنشسته شوند ظرفیت کم است از این رو آموزش و پرورش و دانشگاه های ما باید کاری کنند تا همه یک هنر داشته باشند./820/پ202/ب4

ارسال نظرات