۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۲۵۳۸۷۴

مراسم بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت 20 فروردین سالروز شهادت شهید آوینی که تحت عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده به همت سازمان بسیج هنرمندان در مجتمع فرهنگی هنری سوره برگزار شد.
هفته هنر انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین قنادیان رییس سازمان بسیج هنرمندان امروز در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت 20 فروردین سالروز شهادت شهید آوینی که به نام روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده و در مجتمع فرهنگی هنری سوره برگزار شد، گفت: روز هنر انقلاب اسلامی با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان شده که در راستای رشد درخت هنر انقلاب اسلامی آن را به فال نیک می‌گیریم.

 

وی ضمن عرض ادب نسبت به مادر شهید حمیدرضا نظام به عنوان میهمان ویژه مراسم عنوان کرد: ما سال جاری را به نام شهید حمیدرضا نظام نامگذاری کردیم زیرا این شهید از جهات زیادی به شخصیت و منش شهید آوینی شباهت داشتند.

 

رییس سازمان بسیج هنرمندان افزود: شهید نظام چون شهید آوینی در برهه‌‌ای از زندگی خود دچار تحول شده و با لبیک به فطرت الهی خود راه سعادت و رستگاری را انتخاب کردند.

 

قنادیان با اشاره به این‌که امروز بسیج هنرمندان در راستای پیشبرد هنر انقلاب تمام تلاش خود را به کار گرفته است، گفت: برگزاری این مراسم‌ و موارد مشابه آن به این دلیل است که ما را ره گم نکرده و بدانیم که برای رسیدن به این جایگاه چه مسیری را طی کردیم.

 

امروز کشور ما امنیت و صلابت خود را مرهون خون شهدا است

 

وی افزود: این مراسم‌ها یادآور این است که ما بدانیم وجود این امنیت در سایه صلابت را مرهون جانفشانی و ایثارگری شهدای این انقلاب هستیم، در پاسداشت این خون‌ها باید از نظریه‌پردازی به صورت جهادی وارد میدان عمل شده تولیدات خود را در عرصه انقلاب اسلامی روزافزون کنیم.

 

رییس سازمان بسیج هنرمندان ابراز کرد: به طور قطع در راستای جهاد هنری باید نیروی انسانی توانا، شجاع، ولایت‌مدار داشت، هنرمندانی که از سه مثلث شهوت، ثروت و شهرت دوری کرده و در مسیر رشد و تعالی کوشش کنند.


قنادیان در پایان خاطرنشان کرد: هنرمند متعهد و مسلمان باید با اعتقاد دینی در راه ایجاد تمدن اسلامی سهم داشته و بر اساس توصیه امام راحل انقلاب اسلامی را از طریق فرهنگ به دنیا معرفی کند.

 

تولید آثار انقلابی و دفاع مقدس به لطف شهدا است

 

انسیه شاه‌حسینی، فیلمساز انقلاب و دفاع مقدس، به عنوان سخنران بعدی این مراسم گفت: این از لطف شهدا است که ما توانستیم آثاری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس در سینما تولید کنیم و رضایت خانواده شهدا از فیلم‌های ساخته شده مایه خرسندی ما است و در این مسیر شهید آوینی بهترین معلم و الگوی من است.

 

وی با تشکر از مسعود ده نمکی به خاطر دفاع از جریان فیلم‌سازی او، عنوان کرد: در شرایطی که حتی یک فریم از آثار من در موزه سینما وجود ندارد و بسیاری از منتقدان آثار سینمایی مرا نقد ناجوانمردانه کردند، آقای ده‌نمکی از جریان فیلمسازی من دفاع کرد و حتی یکبار جایزه خود را به من هدیه دادند.

 

هنر انقلاب بسیار مظلوم است

 

همچنین در ادامه این مراسم مسعود ده‌نمکی فیلمساز جبهه و دفاع مقدس گفت: سخنان من سخنانی شیرین نیست و ممکن است حتی به مذاق برخی تلخ آید، بسیاری از بچه مسلمان‌ها از شهید آوینی فقط عکس او را می‌شناسند و از کارهایی که او کرده اطلاع ندارند.

 

وی افزود: اگر امروز شهید آوینی زنده بود شاید چون زمانی که در برابر مظاهر روشنکفری موضع می‌گرفت در برابر بچه مسلمانان‌های روشنفکرنما نیز موضعی منفی می‌گرفت.

 

این کارگردان و فیلمساز دفاع مقدس، عنوان کرد: برخلاف جریانات ضد ارزشی که برای آن سرمایه گذاری و بودجه‌های زیادی می‌شود هنر انقلاب بسیار مظلوم است و در هیچ یک از جشنواره‌ها از فیلمساز انقلابی تقدیر و تجلیل به عمل نمی‌آید.

 

ده نمکی در ادامه گفت: در راستای تولید فیلم انقلابی باید ناز افراد یا جریاناتی را بکشیم که با جریان انقلاب سازش خوبی ندارند ای کاش مسؤولان فرهنگی به جای جذب حداکثری به فکر حفظ حداقل‌ها نیز باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان تلاش کنند به جای جذب حداکثری هنرمندان حداقل هنرمندان متعهد  دلسوز نسبت به انقلاب و دفاع مقدس را حفظ کنند تا رنجیده خاطر رویگردان نشوند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات