۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۵۳۹۰۲
حجت‌الاسلام عماد:

مباحثه علمی جهاد است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به روایتی از معصوم پیرامون علم آموزی گفت: در روایتی از امام معصوم آمده علم بیاموزید که یادگیری آن حسنه و بررسی پیرامون آن تسبیح و مباحثه در آن جهاد است.
حجت الاسلام عماد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور پیش از ظهر امروز در اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی(ره) استان اصفهان با اشاره به روایتی از معصوم پیرامون علم آموزی گفت: در روایتی از امام معصوم آمده که علم بیاموزید که یادگیری آن حسنه و بررسی پیرامون آن تسبیح و مباحثه در آن جهاد است.

 

وی آموزش و دانش را هم خانواده حسنه دانست و تصریح کرد: بحث و مباحثه علمی تسبیح و جست و جوی در آن جهاد است و بالاترین ذکری که از آدمی سر می زند در رکوع و سجود و تسبیح ذات حق بوده که بحث و محاجه علمی روشمند نیز چنین کاری را به ارمغان می‌آورد.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور با اعتقاد بر این که جریان علم نیازمند رهبر بوده و اساسا علم، یک جریان راهبردی پذیر است، خاطرنشان کرد: نظام علمی ما دارای اصول و پیمانه‌های شناخته شده است که این اصول به کارگری در علم می انجامد و آنچه به عنوان حسنه از زبان امیرمومنان معرفی شده ناظر به اقتضائات و امکانات ترسیم شده است که باید مدیریت دانش در نهادهای علمی در حوزه و سایر نهادها به این سیاست‌های کلان اهتمام بورزند.

 

وی بیان کرد: باید تکلیفی که به عهده می‌ آید را شناسایی کرده و با همگرایی نظام مند آنها را به نقشه های اجرایی تبدیل کرده و فاصله ها را کوتاه کنیم./939/پ203/ب4

ارسال نظرات