۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۵۳۹۳۴

اظهارات ضد اسلامی اسقف کلیسای اسکاتلند

خبرگزاری رسا ـ طبق تحقیقات انجام شده، جمعیت مسلمانان انگلیس طی دو دهه آینده 10 درصد افزایش خواهد یافت.
اسلام ستيزي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دیوید رابرتسون اسقف کلیسای اسکاتلند، تأکید کرد که چیزی به نام اسلام سکولار وجود ندارد. این اظهار نظر در حالی مطرح می شود که در سراسر انگلستان بحث مبارزه با افراطی گری بدون برخورد شدید با اقلیت مسلمان در جریان است.
 
دیوید رابرترسون در ادامه افزود که وی با نژادپرستی و اسلام هراسی مخالف است اما متهم شدن به اسلام هراسی بسیاری از سیاست مداران را از اقدام موثر در مبارزه با افراطی گری کور کرده است.
 
وی در ادامه سیاست مداران انگلیسی را متهم کرد که با حمایت از مسلمانان، بنیاد های مسیحی کشور را به سوی نابودی سوق می دهند.
 
اسقف کلیسای اسکاتلند در وبسایت کریستین تودی نوشت سیاستمداران انگلیسی یا نسبت به اصل خطر اسلام بی تفاوتند و یا از برچسب نژادپرستی می ترسند. مسیحیت پایه جامعه سکولار ما است. اسلام با مسیحیت خیلی تفاوت دارد. در اسلام هیچ خط مرزی برای جدایی دین از سیاست وجود ندارد. اسلام همیشه سیاسی بوده و خواهد بود. چیزی به نام اسلام سکولار وجود ندارد. بحث بر سر این مساله است که اصول اساسی اسلام با دیدگاه جهانی درباره سکولاریسم و لیبرالیسم هم خوانی ندارد.
 
رابرتسون در ادامه هشدار داد که به دلیل رشد جمعیت مسلمانان و تبدیل آن ها به قدرتی قابل توجه در 20 سال آینده، خطری جدی متوجه جامعه انگلستان است.
وی در انتها مدعی شد: آن چه که ایجاد قدرت می کند، سازمان دهی، وحدت اجتماعی، ثروت و نظم درونی است و اسلام از همه این چیزها بهره مند است. تحقیقات نشان می دهد که جمعیت مسلمانان انگلستان ظرف دو دهه آینده 11 درصد از کل جمعیت انگلستان را تشکیل خواهد داد. این امر با اصول سکولاریزم در تقابل است./847/ب902/ک
ارسال نظرات