۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۵۳۹۴۲

همایش«فاطمه زیباترین نام جهان» در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش «فاطمه(س)، زیباترین نام جهان» صبح امروز در امام ‌زادگان یاسر و ناصر(ع) شهرستان طرقبه ـ شاندیز برگزار شد.
حضرت فاطمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «فاطمه(س)، زیباترین نام جهان» با حضورمدیر کل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طرقبه شاندیز، مسؤولین بقاع متبرکه استان و برخی دیگر از مسؤولین استانی و شهرستانی، صبح امروز در امام زادگان یاسر و ناصر(ع) شهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد.

حجت الاسلام سید عبدالحمید رحمانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز در این همایش با بیان این که هدف از برگزاری چنین مراسم هایی، آشنایی با سیره اهل بیت(ع) است که باید در زندگی اجرا شوند تا به یک زندگی متعالی دست یابیم، اظهار کرد: بانوان کشور ما باید حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند و به سیره ایشان عمل کنند.

وی چند مورد از سیره حضرت زهرا(س) را برای بانوان یادآور شد و تصریح کرد: مسئله فرزند آوری و ازدیاد نسل که متأسفانه به دلیل سیاست های اشتباه کنترل جمعیت، امروز تبدیل به یک مشکل برای کشور شده است، نام گذاری مناسب برای فرزندان که به لحاظ روان شناختی نیز در روش زندگی آن ها تأثیر دارد.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه گفت: تربیت اسلامی فرزندان نیز به عنوان آموزه ای دیگر در سیره حضرت فاطمه(س) به شمار می رود که والدین می توانند با تربیت اسلامی و مسؤولیت پذیرکردن کودکان، آن ها را به عنوان صدقه ای جاریه از خود باقی گذارند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طرقبه شاندیز خاطر نشان کرد: آستانه مقدس امام زادگان یاسر و ناصر به قطب فرهنگی  تبدل شده اند  که  با توجه به استقبال فراوان زائران به کمک مردم و خیرین برای گسترش فضای آن نیاز داریم؛ از طرفی نیز، هجمه فرهنگی موجود در طرقبه شاندیز برای کم رنگ کردن فرهنگ زیارت وجود دارد بنابراین  همت و پشتکار بیشتری برای توسعه این مکان مقدس می طلبد.

گفتنی است در پایان این مراسم از 20 نفر از بانوان سادات بقاع متبرکه و استان نیز تجلیل شد./844/پ202/ب

ارسال نظرات