۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۵۳۹۵۱
امام جمعه شهر مشکات:

کشاورزی ارزشمند همراه با خمس و زکات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر مشکات گفت: طرح شجره طیبه در شهرها و بخش هایی که اجرا شده دارای آثار و برکات زیادی برای کشاورزان بوده است.
حجت‌الاسلام محسن رفيعي حجت‌الاسلام محسن رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام محسن رفیعی امام جمعه شهر مشکات از توابع بخش مرکزی کاشان پیش از ظهر امروز در نخستین جشنواره محصولات و میوه های نوبرانه های شهر مشکات در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس این شهر گفت: در شهرها و بخش هایی که طرح شجره طیبه به اجرا گذاشته شده است برداشت محصولات آنها نسبت به سال های قبل از آن افزایش یافته و این نشان از آثار و برکات توجه به این فریضه الهی است.

 

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح شجره طیبه در سال گذشته از سوی کمیته امام خمینی(ره) در استان اصفهان یادآور شد: کشاورزان در این طرح می توانند بخشی از محصولات زراعی خود را مبارک و یا تعدادی از درختان خود را در طرح شجره طیبه به نیازمندان اختصاص دهند.     

 

امام جمعه شهر مشکات کاشان همچنین با اشاره به ارزشمند بودن و معنویت بخش کشاورزی ازدیدگاه اسلام و پیامبر اسلام تأکید کرد: کشاورزی زمانی ارزشمند است که همراه با پرداخت زکات و توجه به این فریضه الهی باشد.

 

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه کم آبی ها و خشکسالی سال های اخیر را به دلیل بی توجهی به فریضه خمس و زکات در جامعه دانست و افزود: تا زمانی که نسبت به دستورات اسلام بی توجه باشیم نباید منتظر خیر و برکت رحمت الهی باشیم.

 

وی توجه مسؤولان به بخش کشاورزی و فعالان در این عرصه کشاورزی را برای توسعه و افزایش تولیدات کشاورزی مؤثر دانست و اظهارامیدواری کرد در سالی که به سال ‹‹دولت و ملت، همدلی و همزمانی›› مزین شده است، مسؤولان بخش کشاورزی توجه ویژه ای به رفع مشکلات کشاورزان و فعالان این بخش داشته باشند.

 

امام جمعه شهر مشکات کاشان در ادامه با اشاره به این که پیامبراکرم(ص) بعد از کار دامداری و دامپروری به کار کشاورزی سفارش کرده است یادآور شد: تمامی پیامبران الهی و به غیر از ادریس پیامبر که خیاط بوده است به کار کشاورزی و دامپروری اشتغال داشته اند.

 

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: افزون بر نماز که بخشی از عبادت است، بخش دیگری از عبادت، فعالیت های کشاورزی است که از کشاورزی در اسلام به عنوان عبادت نام برده است و چنانچه شخصی در حال کشاورزی از دنیا برود، در حال عبادت به دیدار خالق خود رفته است.  

 

به گفته وی کشاورزی و دامداری سبب افزایش رزق و روزی می شود و امام باقر(ع) دراین باره می فرماید، هرکس برای نیازهای خود و کسب روزی حلال تلاش کند خداوند را در قیامت در حالی ملاقات می کند که چهره اش مانند خورشید می درخشد.

 

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به این که، امام رضا(ع) می فرماید هرکس دنبال کسب، رزق و روزی حلال می رود ثواب آن از رزمنده ای که در خط مقدم جبهه با دشمن در حال نبرد است بیشتر است یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) نیز می فرماید همان طور که علم فریضه است به دنبال کسب روزی حلال و رزق حلال رفتن نیز فریضه است./1307/پ202/ب4 

ارسال نظرات