۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۵۴۰۹۰
امام جمعه شهرری:

آمریکا قابل اعتماد نیست /مأموران سعودی باید به اشد مجازات برسند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که دشمن و آمریکا قابل اعتماد نیست دروغ گفتن و بدعهدی آمریکا بارها اتفاق افتاده زیرا او اهل خدعه و حیله است.
 امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ضمن دعوت مردم به تقوی الهی گفت: برای رسیدن به تقوی صرفا انجام واجبات کافی نیست اصل مهم پرهیز از گناهان و حرام‌های اخلاقی، رفتاری و مالی است.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: حضرت رسول(ص) درباره حضرت فاطمه زهرا(س) بسیار توصیه و سفارش داشتند که مبادا به او ظلم شود زیرا ظالمان به او در دنیا و آخرت دچار خسارت بسیار می‌شوند.

امام جمعه شهرری با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در شأن حضرت زهرا(س) عنوان کرد: اگر همه زیبایی‌ها، کمالات و مکارم اخلاقی و رفتاری به تصویر کشیده شود فاطمه(س) از آن بالاتر است، امروز جلوه‌های نیکی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی کاربردی و راهبردی نیاز جامعه ما است.

حضرت زهرا(س) بهترین یاور امیرمومنان(ع) در مسیر بندگی الهی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) برای همسر خود بهترین یاور در راه اطاعت الهی بود، ایشان ازدواج با امیرمومنان(ع) سربازی گمنام و فقیر را بر سرشناسان و ثروتمندان عرب ترجیح داده و با وجود همه مشکلات خانواده را در کمال آرامش به بهترین شکل مدیریت می‌کردند به گونه‌ای که امیرمومنان(ع) هنگام ورود به منزل همه غم و اندوه خود را فراموش می‌کردند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) با ایجاد فضای معنوی و دینی در منزل هیچ کمبودی را برای همسر و فرزندان باقی نمی‌گذاشتند به همین دلیل حضرت زهرا(س) بهترین یار امیرمومنان(ع) در اطاعت و بندگی خدا بود.

مدیریت با وجود کمبودها کمال و هنر انسانی است

امام جمعه شهرری در ادامه گفت: کمبود امکانات در زندگی حضرت زهرا(س) به میزانی بود که گاهی ایشان و فرزندان او برای چند روز گرسنه می‌ماندند اما حضرت زهرا(س) این مساله را نیز مدیریت می‌کردند مدیریت با وجود امکانات هنر نیست بلکه مدیریت با وجود کمبودها کمال و هنر انسانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی بیان داشت: امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) در تمام عمر خود از یکدیگر چیزی نخواستند که دیگری نتواند آن را انجام دهد، حضرت زهرا(س) توانست فرزندانی شجاع، عفیف و پاکدام تربیت کند که مجموعه صفات عالی در آنها دیده شود این سخن حق است که حضرت زهرا(س) با یک دست گهواره و با دست دیگر دنیا را که امام حسین(ع) بود به حرکت درمی‌آورد.

حضرت زهرا(س) از همه زیبایی‌ها و کمالات دنیا زیباتر و کامل‌تر است

وی افزود: حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت و امامت تنها یاور و مدافعی بود که جان خود را در این راه فدا کرد این گونه است که اگر همه زیبایی‌های عالم را جمع کنند حضرت زهرا(س) بالاتر و کامل‌تر از آن است. 

امام جمعه شهرری در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت مجدد مردم به تقوی الهی و با اشاره به به ولادت رهبر کبیر انقلاب امام راحل همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(ع) که روز زن و مادر نامگذاری شده است، گفت: باید زنان و مادران ما خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزند را از حضرت زهرا(س) الگو گیرند.

ماهواره این سوغات غرب سبب بحران در خانواده است

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: امروز ما از اهل‌بیت(ع) دور شدیم این آمار بالای طلاق که سوغات ماهواره و غرب بوده نگران‌کننده و اعلام خطر است ما باید رسانه‌های خود را مدیریت کنیم نگذاریم هر فیلم با برنامه‌ای در خانواده به نمایش گذاشته شود باید فرزندان خود را با مجالس و محافل دینی بیشتر آشنا کنیم.

وی با اشاره به مسائل داخلی و خارجی اظهار داشت: در عرصه مسائل داخلی و خارجی بهترین سخن را این هفته مقام معظم رهبری در جمع مداحان داشتند که موضع‌گیری‌های ایشان خط و راه مذاکرات و مساله یمن را نشان داد.

تمام مذاکرات صرفا درباره مسائل هسته‌ای بوده است

امام جمعه شهرری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ابراز کرد: در زمینه مذاکرات هسته‌ای بارها از زبان رهبری شنیده‌اید که تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز تخطی نکردند و تمام مذاکرات صرفا درباره مسائل هسته‌ای بوده است، آنچه باید به آن توجه کرد این است که بدانیم با این تفاهم‌نامه‌ای که انجام گرفته چیز جدیدی اتفاق نیافتاده که خوشحال یا شادمان شویم که دشمن از دشمنی خود دست برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی در ادامه گفت: اساسا از گذشته جریان و خطی در کار است که بگوید ما با آمریکا ارتباط برقرار کنیم این خط گاهی با بزرگ کردن مساله هسته‌ای تصریح می‌کند که اگر در مساله هسته‌ای با آمریکا به توافق برسیم در سایر مسائل هم به توافق خواهیم رسید که در داخل برخی ساده‌لوحان نیز آن را باور می‌کنند.

آمریکا قابل اعتماد نیست

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که دشمن و آمریکا قابل اعتماد نیست دروغ گفتن و بدعهدی آمریکا بارها اتفاق افتاده زیرا او اهل خدعه و حیله است، بین تفاهم‌نامه‌ای که در ایران قرائت شده با آنچه در آمریکا قرائت شده تناقض کاملی است.

امام جمعه شهرری گفت: رهبری تاکید دارند ما در صورتی توافق را امضا می‌کنیم که تحریم‌ها یک جا برداشته شود رییس جمهور نیز بر آن تاکید کردند، اما تحریم‌ها و قطعنامه‌ها علیه ایران برداشته نخواهد شد سخن امام راحل است که آمریکا شیطان بزرگ است و دست از شیطنت بر نمی‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی عنوان کرد: نکته‌ای که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته و دارند این است که ما تنها بر سر موضوع هسته‌ای با طرف مقابل مذاکره می‌کنیم و با آنها بر سر مسائل نظامی، داخلی یا کشوهای منطقه مذاکره نمی‌کنیم.

به طور قطع سعودی‌ها شکست خواهند خورد

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره یمن اظهار داشت: امروز 16 روز است که جنایتکاران سعودی شهرها و زیرساخت‌های یمن را بمباران می‌کنند ملت بی‌پناه، مظلوم و فقیر یمن تعداد زیادی شهید، کشته و مجروح داشته است به طور قطع سعودی‌ها شکست خواهند خورد قدرت آنها بیشتر از قدرت صهیونیست‌ها نیست که در مقابل مردم فلسطین شکست خوردند.

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به  حادثه زشت و تلخ که توسط ماموران سعودی در فرودگاه بین المللی جده رخ داده خاطرنشان کرد: آنچه ملت ما را آرام می‌کند این است که باید این دو مامور به شدت مجازات شوند این خواست مراجع تقلید، مردم و مسؤولان دلسوز ما است که اگر مجازات نکردند حج عمره امری مستحب است و باید این سفر تعطیل شود./807/پ201/ب

ارسال نظرات