۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۵۴۱۴۵

تأکید نماینده آیت الله سیستانی بر توجه همگانی به نیروهای بسیج مردمی

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا با اشاره به رشادت‎های نیروهای بسیج مردمی، دولت را به فراهم کردن نیازهای این نیروها فراخواند.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد بر لزوم توجه به رزمندگان عراقی تأکید کرد و گفت: اگر همت و شجاعت و اخلاص برادران حریص نسبت به وطن نبود و نیروهای امنیتی و بسیج مردمی و عشایر مخلص تلاش خود را بکار نمی بستند، مناطق اشغال شده از لوث تروریست های آزاد نمی شدند.

 

وی با اشاره به سالروز سرنگونی دیکتاتوری صدام افزود: این برادران از هیچ اقدامی در راستای حفاظت از عراق دریغ نکرده و خون پاک و گران خود را تقدیم می کنند به گونه ای که شاهد افزایش شهدا هستیم. این افراد به عشق وطن و مقدسات به ندای دین لبیک گفته و در اوج جوانی آرزوی شهادت دارند.

 

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: دولت باید اهتمام ویژه ای به این انرژی بزرگ داشته باشد و به ساماندهی شهدا و مجروحان بپردازد. توجه به مراکز آموزش نظامی و پرداخت حقوق این نیروها نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از عدم پرداخت حقوق نیروهای بسیج مردمی انتقاد کرد و ادامه داد: این نیروها بیش از 8 ماه است که تنها یکی دو ماه از حقوق خود را دریافت کرده اند، بارها نسبت به این مساله تذکر دادیم اما هیچ اقدام جدی از سوی مسؤولان صورت نمی گیرد.

 

وی خاطر نشان ساخت: مجروحان نیز در وضع مطلوبی بسر نمی برد چرا که زمان میان جراحت و درمان طولانی است و گاهی شاهد مرگ مجروحان هستیم. دولت باید سلاح و تجهیزات لازم را برای این نیروها فراهم کرده و از کارشناسان داخلی بهره گیرد.

 

حجت الاسلام صافی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به مشکل آب در عراق اشاره کرد و گفت: این مشکل باید در مرحله اول به صورت موقت و در مرحله دوم به صورت دائمی حل شود، مساله ای که دولت تاکنون نتوانسته آن را حل کند./980/ب901/د

ارسال نظرات