۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰
کد خبر: ۲۵۴۱۷۸
رییس فرهنگستان هنر:

رفتار احترام‌آمیز پیامبر با حضرت زهرا بیانگر موضع اسلام نسبت به منزلت زن است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران گفت: رفتار احترام آمیز پیامبر اکرم(ص) با دختر بزرگوارشان حضرت فاطمه زهرا(س) نشان دهنده موضع دین مبین اسلام نسبت به جایگاه و منزلت زن در خانواده و جامعه است.
علي معلم دامغاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، استاد علی معلم دامغانی، رییس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در جشن بزرگ میلاد کوثر که به‌همت کمیته امداد امام خمینی و اداره بهزیستی شهرستان دامغان و مؤسسه خیریه قومس امیرآباد در محل سالن ورزشی غدیر شهر امیریه برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام مادر اظهار داشت: شخصیت دخت نبی مکرم اسلام(ص) خاستگاه فضیلت و کرامت انسانی و هدایت‌گر اندیشه‌های بیدار و حقیقت‌جو است.

 

وی خاطر‌نشان کرد: از نشانه‌های بارز ذکر شده از احترام وافر رسول گرامی اسلام(ص) در زمان حیاتشان نسبت به حضرت صدیقه کبری(س) بوسه زدن نبی مکرم اسلام(ص) در مقابل چشم همگان بر دستان دختر بزرگوارشان و مهر‌ورزی و ابراز محبت آشکارای آن حضرت است.

 

استاد علی معلم از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان خیر کثیر یاد کرد و تصریح کرد: رفتار و کردار رسول گرامی اسلام(ص) با حضرت صدیقه طاهره(س) در مقابل افراد جامعه آن روزگار تأثیر به سزایی در ترویج رفتار‌های انسانی و محترمانه با جامعه زنان و دختران و رفع بسیاری از ناهنجاری‌ها داشت و از این رو بود که در کلام وحی از دخت نبی مکرم اسلام(ص) به عنوان خیر کثیر یاد شد.

 

چهره ماندگار فرهنگ و هنر کشور با اشاره به هفته بزرگداشت مقام مادر، گفت: اگر فردی مهر مادری را تجربه کرده باشد، مفهوم نام و یاد مادر را بهتر متوجه می‌شود و اهمیت وافری برای آن قائل است، همانا حفظ جایگاه والای مادر و منزلت زن در جامعه اسلامی یک ضرورت و ارزش غیرقابل چشم‌پوشی است.

 

رییس فرهنگستان هنر یتیم نوازی را از خصایص بارز رسول گرامی اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) برشمرد و افزود: این بزرگواران هرگز دست رد به سینه ایتام و نیازمندان نمی‌زدند و با احترام و خوشرویی با آنان برخورد می‌کردند، ایتام و مستضعفان را ارج می‌نهادند و امروز ما باید سیره عملی پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) را سرلوحه و الگوی زندگی خود قرار دهیم.

 

در این جشن باشکوه به با حضور یک‌هزار نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی شهرستان دامغان برگزار شد، از خانم‌ها محبوبه پریمی، مریم سلاحی، فاطمه تیموری و فاطمه عبدیان لتیباری مادر بزرگوار سردار شهید محمد‌علی مشهد به عنوان مادران نمونه و سرپرست خانوار با اهدا لوح تقدیر و جوایزی ارزنده تجلیل شد.

 

توزیع 15 تن برنج به ارزش 750 میلیون ریال، دو تن گوشت قرمز به ارزش 550 میلیون ریال و یک‌هزار و 290 عدد بطری یک‌لیتری روغن نباتی به ارزش 50 میلیون ریال، بین خانواده‌ ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان‌های دامغان، شاهرود، میامی و بیارجمند به همت خیر نیک اندیش دامغانی ابراهیم امیرآبادیان، رییس هیأت مدیره مؤسسه خیریه قومس امیرآباد از دیگر بخش‌های این جشن بزرگ بود.

 

گفتنی است، هنرنمایی هنرمندان گروه کودک سیمای مرکز سمنان و اجرای مسابقه ویژه کودکان، اجرای برنامه گروه هنری عرفان شاهرود و مولودی خوانی ذاکر اهل‌بیت ابوالفضل بینائیان از دیگر قسمت‌های جشن بزرگ میلاد کوثر شهر امیریه دامغان بود که با حضور امام جمعه موقت و فرماندار دامغان، فرمانده سپاه استان سمنان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر امیریه و مدیران کمیته امداد و بهزیستی شهرستان دامغان برگزار شد./977/پ203/ب4

ارسال نظرات