۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۵۴۳۰۹
کارشناسان نظامی پیش‎بینی کردند:

یمن به ویتنام عربستان تبدیل می‎شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان مسائل سیاسی و نظامی در گفت‎وگو با روزنامه نیوزیلندی "نیوزیلند هرالد" ضمن اشاره به بی‎تاثیر بودن حملات هوایی جنگنده‎های عربستان به یمن در بازگشت منصور هادی به قدرت پیش‌بینی کردند که یمن به ویتنام سعودی‎ها تبدیل شود.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کارشناسان مسائل سیاسی و نظامی در گفت‎وگو با روزنامه نیوزیلندی "نیوزیلند هرالد" ضمن اشاره به بی‎تاثیر بودن حملات هوایی جنگنده‎های عربستان به یمن در بازگشت منصور هادی به قدرت پیش‌بینی کردند که یمن به ویتنام سعودیها تبدیل شود.
 
به گزارش این روزنامه نیوزیلندی، به نظر می رسد که حوثی ها موفق شده اند که به پیش روی های خود در داخل خاک یمن ادامه داده و بسیاری از انبارهای اسلحه خود را نیز از بمباران جنگنده های سعودی مصون دارند.
 
روزنامه هرالد نیوزیلند در ادامه گزارش خود در مورد تجاوز عربستان به یمن و به نقل از تحلیل گران مسائل نظامی و منطقه ای از احتمال تبدیل شدن یمن به باتلاقی برای نیروهای سعودی خبر داد.
 
جان آلترمان، مدیر برنامه خاورمیانه مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل نیز در این ارتباط هشدار داد که بحران یمن می تواند به موقعیتی تبدیل شود که هیچ کس نمی داند شروع کننده آن چه کسی بوده و چطور می توان از آن خارج شد.  
 
مقامات سعودی بدون اشاره به کشته شدن صدها یمنی و آواره شدن بیش از 100 هزار تن از آغاز حملات هوایی این کشور به یمن مدعی شدند که زمان دو هفته ای سپری شده برای قضاوت در مورد نتایج عملیات تجاوز به یمن زود بوده و به دلیل اجتناب از افزایش تلفات غیرنظامیان مجبور به پیشروی آهسته هستند. 
 
تئودور کاراسیک، یکی از محققان ساکن در دوبی که به تحلیل مسائل نظامی خاورمیانه می پردازد نیز در این ارتباط خاطرنشان کرد که حوثی ها با انتقال انبارهای تسلیحاتی خود به منطقه کوهستانی تعز موفق شده اند که آنها را از گزند بمباران سعودی ها نجات دهند./990/ب902/ک
ارسال نظرات