۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۵۴۴۵۳
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

آل سعود از جنایات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان الگوگیری کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تأکید کرد که آل سعود از جنایات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان الگوگیری کرده و به کشتار زنان و کودکان و هدف قرار دادن زیرساخت‌های یمن مشغول است.
سيد هاشم صفي الدين رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان


 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم ساخت مجمع امام حسین در منطقه صور با تأکید براینکه تجاوز عربستان سعودی به یمن از لحاظ نظامی و میدانی شکست خورده بوده است، گفت: بانک اهداف عربستان سعودی در یمن پس از دو هفته تجاوز به پایان رسیده است و این کشور مانند رژیم صهیونیستی که در مقابل مقاومت ملت لبنان به زانو در آمد، توانایی پیشبرد هیچ هدفی را ندارد.

 

 

حجت الاسلام صفی الدین تصریح کرد: عربستان سعودی مانند جنگ سی و سه روزه و با الگوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی زیرساخت‌های یمن را هدف قرار داده و به کشتار زنان و کودکان یمنی مشغول است.

 

 

وی با رد ادعای برخی کشورها مبنی بر خطر انصار الله برای باب المندب، خاطرنشان کرد: این ادعا درحالی مطرح می‌شود که پایگاه‌های نظامی اسرائیل، آمریکا و فرانسه در آن سمت باب المندب در اتیوپی ندیده گرفته می‌شود. عربستان سعودی از این پایگاه ها به هیچ وجه احساس خطر نمی‌کند اما امروز از اینکه ملت یمن توانسته است به این منطقه استراتژیک دست پیدا کرده است عصبانی است.

 

 
این عضو ارشد حزب الله لبنان افزود: اغلب مناطق و شهرهای یمن امروز به دست ارتش این کشور و کمیته‌های مردمی افتاده است. آل سعود به خوبی می‌داند که ملت یمن اگر از لحاظ مالی فقیر است اما از عزت و کرامت بسیاری برخوردار است که همین امر سد راه زورگویی سعودی‌ها می‌شود.

 


وی به انتقاد از شوراندن یمنی ها علیه یکدیگر از سوی رسانه های عربی پرداخت و اظهار داشت که گفتمان مذهبی که از سوی رسانه ها به آن دامن زده می‌شود به هیچ وجه در یمن سابقه نداشته است و بدون شک این تلاش مذبوحانه ناکام می‌ماند./983/ب902/ک

ارسال نظرات