۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۵۴۴۷۴
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز مطرح کرد؛

لزوم راه اندازی کتابخانه مرکزی در استان البرز

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به این که استان البرز از امکانات و زیرساخت های مناسبی برخوردار نیست، گفت: استان البرز نیازمند کتابخانه مرکزی است تا زمینه ارائه خدمات به صورت گسترده تر به ویژه در میان جوانان و نوجوانان را فراهم کند.
لزوم راه اندازی کتابخانه مرکزی در استان البرز لزوم راه اندازی کتابخانه مرکزی در استان البرز لزوم راه اندازی کتابخانه مرکزی در استان البرز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام شمس الله فلاح مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز که در محل دفتر امام جمعه کرج برگزار شد، ضمن تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با اشاره به اهمیت تلاش جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مردم، گفت: استان البرز نیازمند کتابخانه مرکزی است از این رو با مساعدت و همکاری مسوولین امیدواریم در آینده شاهد بهره برداری از کتابخانه مرکزی در این استان باشیم.
 
وی توسعه فضاهای زیرساختی و فیزیکی را مهم خواند و اظهار داشت: استان البرز از امکانات و زیرساخت های مناسبی برخوردار نیست و با استانداردهای تعریف شده فاصله زیادی دارد بر این اساس توسعه زیرساختی و فضای لازم یکی از اولویت های اصلی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا زمینه ارائه خدمات به صورت گسترده تر به ویژه در میان جوانان و نوجوانان فراهم نماید.
 
حجت الاسلام فلاح با بیان این که  تعداد کتابخانه های استان به 36 کتابخانه ارتقا پیدا کرده است یادآور شد: استان البرز ظرفیت و پتانسیل خوبی در بخش های مختلف دارد از این رو با افزایش تعداد کتابخانه ها و توسعه فضای کتابخانه ها می توان بسیاری از خلا ها را در زمینه کتاب و کتابخوانی رفع کرده چرا که اشاعه فرهنگ کتابخوانی یکی از اولویت های ماست.
 
وی با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی و اهمیت آن ابراز کرد: راه اندازی کتابخانه های سیار در بخش کرج مرکزی و هشتگرد در روز ولادت امام علی (ع) یکی از برنامه ها در آینده است چرا که می تواند به ارتقای دانش و آگاهی مردم در مناطق مختلف شهری کمک کند.
 
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان دانش آموزان اظهار داشت: تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل کتابخانه های استان در جهت ترویج مطالعه و کتابخوانی در میان دانش آموزان یکی از اقدامات سازنده و موثری در ارتقا دانش و بینش این قشر می باشد.
 
وی به تفاهم نامه همکاری پست و کتابخانه ها برای کتابرسانی اشاره کرد و گفت: طرح کتاب رسانی و رساندن کتاب به نابینا، کم بینایان یکی از اقدامات مهم اداره کل کتابخانه های استان در جهت اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می باشد و همچنین آموزش کتابداران کتابخانه ها به صورت تخصصی از دیگر اقدامات این سازمان می باشد چرا که کتابداران بهترین مشاوران در کتابخانه ها انجام وظیفه می کنند.
 
حجت الاسلام فلاح در پایان با اشاره به شعار همدلی و همزبانی ملت و دولت خاطرنشان کرد: ایجاد ایستگاه های مطالعه در مراکز مختلف شهری از دیگر اقدامات این سازمان است زیرا با استقرار ایستگاه های مطالعاتی می توان فرهنگ مطالعه مفید را به تدریج در اقشار مختلف مردم تقویت و توسعه داد./801/پ202/ب4
ارسال نظرات