۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۵۶۲
نماینده مجلس:

مذاکرات لوزان سند دیگری بر غیر قابل اطمینان بودن آمریکایی ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس با بیان این که مذاکرات باید در چارچوب تذکرات رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا کند، گفت: مذاکرات لوزان بار دیگر حیله گری و غیر قابل اطمینان بودن آمریکایی را به اثبات رساند.
عبدالوحيد فياضي، نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد،  عبدالوحید فیاضی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با بیان این که نظام جمهوری اسلامی الگو و رهبری دارد که با تیزبینی و به‌درستی در گذشته و حال اتفاق‌ها را رصد کرد و پیش‌بینی درستی نیز از آینده داشت، اظهار داشت: در مسأله مذاکرات هسته‎ای نیز به همین شکل بوده، ایشان بارها تأکید کرده‎اند که نمی‎توان به‎طرف مقابل اعتماد کرد و مذاکرات لوزان همین مسأله را ثابت کرد.

 

وی با بیان این که پس از بیانیه مطبوعاتی لوزان آمریکا بی‌صداقتی خود را نشان داد، افزود: اعتماد نداشتن به آمریکا از اصول ما است و دیدیم در همین بیانیه‌ای که در سوئیس امضا شد، چه تفسیرهای مختلفی خوانده شد که این نشان‎دهنده حیله‎گری طرف مقابل است، در صورتی که باید به‎دنبال منافع ملی باشیم اما عده‌ای به‌دنبال جشن و پایکوبی بودند.

 

نماینده نور و محمودآباد با اعلام این که مذاکرات باید در چارچوب تذکرات رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا کند، بیان کرد: لغو همه تحریم‌ها در روز اول توافق و دخالت نکردن طرف مقابل در مسائل خارج از هسته‌ای یعنی اتفاقات منطقه و نظامی است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که نباید از خط قرمزها گذشت، خاطرنشان کرد: اصل توافق نظر مثبتی است و مقام معظم رهبری فرمودند که به تیم مذاکره‌کننده اعتما دارند اما طرف مقابل قابل اطمینان نیست.

 

فیاضی با اشاره به حوادث فرودگاه جده، گفت: ایران و عربستان به‌واسطه حضور آل‌سعود و تفکر افراطی‌گری این حکومت، هرگز رابطه مناسبی نداشته‌اند و به یقین به واسطه جایگاه ایران، عربستان مادام متضرر می‌شود.

 

وی با بیان این که آل‌سعود باید به واسطه این که ایران اسلامی به‎عنوان علمدار توحید و بزرگ‌ترین و قدرت‌مندترین کشور شیعی در جهان است، در پی بالا بردن سطح روابط باشد، تصریح کرد: به‌گفته مقام معظم رهبری این حکومت به‌دست جوانان جاهلی افتاده و نتایج اعمال آنها هم دخالت در یمن، حمایت از جریان تکفیری و بی‌احترامی به زائران ایرانی شد.

 

نماینده نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حادثه قبیح و زننده فرودگاه جده به غیر از جنبه شرعی، به یقین باید از نظر دیپلماتیک پیگیری شود و دولت و شخص رییس جمهور باید پاسخی در خور شأن آل‌سعود در برابر این بی‌احترامی دهند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که تعرض به دو جوان ایرانی امری حیثیتی است، گفت: عوامل آن باید پس از اثبات جرم به مجازات شرعی و قانونی برسند و این خواسته مردم و نمایندگان آنها از وزارت خارجه است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات