۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۵۴۷۲۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مهم‌ترین کاربرد مراسم اعتکاف رساندن انسان به کمال است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که مهم ترین نیاز امروز بشر برای رسیدن به کمال، داشتن دلی نورانی و معنوی است، گفت: مهم ترین کاربرد اعتکاف در این مسأله مهم خلاصه و سبب پیوستن انسان به خداوند متعال و دل کندن از غیر خدا می شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با بیان این که مراسم اعتکاف سراسر نورانیت و معنویت است، اظهار داشت: مجموعه همکاری ها، هماهنگی ها و برنامه ریزی های این ستاد و نشست ها باید به برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اعتکاف امسال بینجامد چراکه مراسمی تأثیرگذارتر از اعتکاف وجود ندارد.

 

وی پیوستن به خدا و گسستن از غیر خدا را مهم ترین ویژگی مراسم اعتکاف بیان کرد و گفت: شکل دادن اعتکافی در خور شأن و جایگاه این مراسم معنوی نیازمند ساز و کارهای مختلفی است که مهم ترین بخش آن تبلیغات درست است.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که تبلیغات مراسم اعتکاف باید در جهت معرفی درست آن به جامعه باشد، خاطرنشان کرد: اگر به اعتکاف و معرفی آن درست توجه نشود و آن را هم سطح با سایر برنامه ها ببینیم، در حق آن جفا کرده ایم و نتوانسته ایم حق آن را خوب ادا کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که باید از همه ابزارهای موجود برای معرفی درست جایگاه اعتکاف در جامعه استفاده شود و این از مهم ترین ضرورت های این مراسم معنوی است، تصریح کرد: یکی از ایرادهای ستاد اعتکاف و نشست های مربوط به آن، تحقق نیافتن درست مصوبات در کف جامعه است که باید بیشتر توجه کنیم و همه تلاش خود را در جهت فراگیر شدن این سنت حسنه به کار گیریم.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که مهم ترین نیاز امروز بشر برای رسیدن به کمال، داشتن دلی نورانی و معنوی است، ابراز داشت: مهم ترین کاربرد اعتکاف در این مسأله مهم خلاصه و سبب پیوستن انسان به خداوند متعال و دل کندن از غیر خدا می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که فضای اعتکاف باید پرنشاط و کاملا باز در همه زمینه ها باشد، اظهار داشت: باید انسجام، به هم پیوستگی و نظم درست بر مراسم اعتکاف حاکم باشد تا معتکفان بهتر بتوانند از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و بهره کافی برند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، نظارت بر مراسم اعتکاف از سوی متولیان امر را بسیار ضروری دانست و تأکید کرد: باید بر مراسم اعتکاف تسلط کامل وجود داشته باشد که این مسأله می تواند هم از سوی عوامل دست اندرکار و هم با بکارگیری افراد افتخاری و مایل به خدمت در این عرصه صورت گیرد.

 

وی با تأکید بر ضرورت حفط کرامت افراد در امور مالی مربوط به نام نویسی اعتکاف و عدم سخت گیری در دریافت هزینه مربوط به امور این مراسم، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که اعتکاف با مشارکت و همکاری آن ها صورت می گیرد اما نباید به گونه ای برخورد شود که افراد کم بضاعت به خاطر مشکلات مالی از شرکت در این مراسم معنوی جا بمانند که لازمه این بحث، استفاده از افراد با بصیرت برای ثبت نام است./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات