۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۵۴۷۲۹
استاد حوزه و دانشگاه اهواز تشریح کرد؛

حکومت الهی از منظر دین و دنیا

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به شیوه تعیین حاکمان در جامعه اسلامی، گفت: این حاکمان از سوی خداوند به صورت غیر مستقیم برگزیده می شوند.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، استاد حوزه و دانشگاه اهواز در ویژه برنامه «فی رحاب القرآن» که ظهر امروز از شبکه الاهواز پخش شد بیان داشت: افرادی که پس از رسول اکرم(ص) بر مسلمانان حکمرانی کردند خلیفه نبودند بلکه حاکم بودند.

 

وی افزود: با توجه به حدیث رسول اکرم(ص) مبنی بر این که پس از ایشان 12 تن از سادات قریش به خلافت می رسند بنابراین در دست گرفتن این مقام الهی از سوی برخی افراد به معنای پیروی نکردن از فرمایش های پیامبر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که رسول اکرم(ص) در دوران زندگی خویش 3 گروه و قبیله را لعن کرده و مورد نکوهش قرار می داد، بیان داشت: این 3 قبیله بنی مغیره، بنی امیه و ثقیف هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اظهار داشت: نکوهش پیامبر اکرم(ص) از این سه قبیله نشانه دشمنی آن ها با اسلام بود زیرا رسول اکرم(ص) از خود چیزی بیان نمی کرد بلکه همواره از سوی خداوند به ایشان وحی می شد.

 

وی با اشاره به آیه «و ما جعنا الرویا التی اریناک الا فتنه للناس والشجره الملعونه فی القرآن» گفت: در تفاسیر اسلامی بیان می کنند که شجره ملعونه که در قرآن کریم به آن اشاره شده بنی امیه و نسل آن ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بنی امیه را نخستین گروه ایجاد کننده انحراف در اسلام توصیف و عنوان کرد: ایجاد نظام ولیعهدی در اسلام از زمان آن ها پدید آمد.

 

وی افزود: هنگامی که معاویه فرزندش یزید را به عنوان خلیفه پس از خود برگزید موضوع ولیعهدی در اسلام شکل گرفت.

 

این کارشناس حوزه و دانشگاه با بیان این که یزید از جمله افراد جهنمی بوده که لعن آن جایز است، گفت: برخی از فرقه های اسلامی این کار را جایز نمی دانند در صورتی این ها خوی وحشی گری و به شهادت رساندن نوه پیامبر(ص) را نادیده می گیرند.

 

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی در پایان گفت: خلافت موضوعی نیست که انسان ها درباره آن تصمیم بگیرند بلکه خداوند از سوی وحی خلفا را پس از پیامبر تعیین کرد./9452/پ202/ب4

ارسال نظرات