۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۵۴۸۰۹

بازتاب تعلیق عمره مفرده در رسانه های جنوب شرق آسیا و استرالیا

خبرگزاری رسا ـ خبر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعلیق و متوقف شدن سفر عمره مفرده تا زمان مجازات متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده بازتاب زیادی در رسانه های جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه داشت.
روزنامه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد پس از حادثه تلخ و ناگوار فرودگاه جده و نگرانی مردمی در خصوص تأمین امنیت زائرین ایرانی توسط عربستان،عملیات اعزام زائران عمره گزار از روز دوشنبه تعلیق شد.

 

 

رادیو استرالیا با بازتاب این خبر و واکنش ایران به حادثه فرودگاه جده، گفت: ایران سفر زیارتی اتباع خود به عربستان را در اعتراض به تلاش برای تعرض به دو پسر ایرانی در فرودگاه تعلیق کرد.

 

 

این رادیو گفت: دو پلیس عربستان دو نوجوان ایرانی را در فرودگاه جده مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

 

رادیو استرالیا گفت: سفر ایرانیان به اماکن مقدس تحت نظارت سازمان حج و زیارت انجام می شود و هر سال صدها هزار نفر به عمره می روند.

 

 

تارنمای هرالد زلاندنو نیز با بازتاب تعلیق سفر عمره مفرده به وسیله ایران،عنوان کشمکش میان ایران و عربستان: تعلیق عمره را برای گزارش خود انتخاب کرد.

 

 

این روزنامه نوشت: ایران به دلیل افزایش تنش دیپلماتیک با عربستان سفرهایی را که برای عمره مفرده انجام می شد، به حالت تعلیق درآورد.

 

 

هرالد زلاندنو با بازتاب مصاحبه ایرنا با حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوشت: ایران عمره مفرده را تا زمانی که دولت عربستان برخورد جدی با عاملین این عمل انجام دهد، تعلیق کرد.

 

 

این روزنامه نوشت: تاکنون جزئیات تعرض به دو نوجوان ایرانی علنی نشده است، اما خشم عمومی را برانگیخت و حسن روحانی رییس جمهوری ایران دستور تحقیق داده و وزارت خارجه ایران نیز یک دیپلمات عربستان را برای توضیح، احضار کرده است.

 

 

شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور نیز با انعکاس واکنش ایران به رفتار ناشایست ماموران امنیتی عربستان با دو نوجوان ایرانی، نوشت: ایران عمره را در واکنش تعلیق کرد.

 

 

این شبکه خبری نوشت: این حرکت به احتمال زیاد به تعمیق تنش بین دو قدرت منطقه ای که بر سر جنگ در یمن اختلاف دارند، می انجامد.

 

 

شبکه خبری آسیا با اشاره به واکنش مردم ایران به رفتار ماموران عربستان در فرودگاه جده، نوشت: چند صد معترض روز شنبه با وجود ممنوعیت تظاهرات مقابل سفارت عربستان در تهران تجمع کردند.

 

 

تارنمای بیزنس اینسایدر مالزی نیز این خبر را به نقل از خبرگزاری رویترز منعکس کرد.

 

 

روزنامه رپوبلیکا اندونزی نیز نوشت که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد سفر زائران عمره به عربستان به دلیل افزایش آزار و اذیت شهروندان ایرانی تعلیق شده است.

 

 

به نوشته این روزنامه اندونزیایی، ایران سفر اتباع این کشور به عربستان برای عمره را متوقف کرد و بسیاری از مقام های ایرانی از کار ماموران فرودگاه جده ابراز نگرانی کردند.

 

 

رپوبلیکا نوشت: عربستان به ایران وعده مجازات متخلفین را داده است./982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات