۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۵۴۸۵۲
الوفاق بحرین تأکید کرد؛

اتهام‎ دادستانی بحرین علیه امام جماعت المالکیه بی اساس است

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین درواکنش به بازداشت یکی از روحانیان این کشور خاطرنشان ساخت که اتهام‎های دادستانی بحرین علیه امام جماعت منطقه المالکیه بی اساس است.
حجت الاسلام سيد صادق المالکي از علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، امروز طی بیانیه‎ای خواستار آزادی فوری حجت الاسلام سید صادق المالکی، استاد حوزه علمیه و امام جماعت منطقه المالکیه این کشور شد.

 

در این بیانیه آمده است: اتهام‎های مطرح شده علیه سید صادق المالکی بی اساس بوده و با جایگاه دینی و مذهبی وی منافات دارد.

 

سازمان آزادی های دینی و حقوق بشر بحرین همچنین طی بیانیه‎ای ضمن محکوم کردن این اقدام نیروهای آل‎خلیفه افزود: بازداشت سید صادق المالکی در ادامه سلسله اقدامات آل‎خلیفه در هدف قرار دادن روحانیان شیعه در بحرین است.

 

در این بیانیه خاطرنشان ساخت: سید المالکی سابقه کار سیاسی ندارد و همه خطبه‎های وی مربوط به وعظ و ارشاد دینی و روشن کردن احکام شریعت و نیز مخالفت با افراط گرایی و خشونت است.

 

دادستان بحرین اعلام کرد که جلسه محاکمه این عالم بحرینی 19 آپریل ( 30 فروردین ) برگزار خواهد و تا آغاز این جلسه بازداشت وی ادامه پیدا می‎کند.


گفتنی است که دادستانی بحرین به سید صادق المالکی اتهام زده که اموالی را جمع آوری کرده و آنها را به طرف های مشکوکی تحویل داده است.


نیروهای آل‎خلیفه هفته گذشته همزمان با صدمین روز بازداشت حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمیعت الوفاق اسلامی بحرین، حجت الاسلام سید صادق المالکی را که برای بازجویی فراخوانده بودند، بازداشت کردند./994/ب902/د 

ارسال نظرات