۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۵۴۹۲۳
امام جمعه اصفهان:

در ده سال اخیر حوزه های علمیه اصفهان رشد قابل ملاحظه ای داشته اند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد رشد حوزه های علمیه در اصفهان را در ده سال اخیر قابل ملاحظه توصیف کرد و گفت: حوزه علمیه اصفهان از کهن ترین حوزه های علمیه کشور است.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در جلسه بررسی توسعه مراکز فرهنگی و دینی و حوزه های علمیه اصفهان، که با حضور رسول زرگرپور، استاندار اصفهان برگزار شد، گفت: در ده سال اخیر حوزه های علمیه اصفهان رشد قابل ملاحظه ای داشته اند.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه اصفهان از نظر تعداد طلاب بعد از قم و مشهد در جایگاه سوم قرار گرفته است، اظهار داشت: حوزه علمیه اصفهان از لحاظ تاریخی، اولین و قدیمی ترین حوزه است که سابقه ی آن به حدود هزار سال می رسد.

 

 

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که در 10 سال اخیر حوزه های علمیه اصفهان توسعه خوبی پیدا کرده است، اظهار امیدواری کرد که با اجرای دستورات جدید راجع به حوزه های علمیه  تسهیلات بهتری برای حوزه های علمیه در نظر گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در پایان تأکید کرد: باید تربیت مبلغین دینی به بهترین شکل صورت پذیرد، تا این افراد بتوانند به کار تبلیغ فرهنگ نورانی دین اسلام بپردازند.

 

در ابتدای این جلسه رسول زرگرپور، استاندار اصفهان با اشاره به بخشنامه وزیر کشور در خصوص حوزه های علمیه گفت: این بخشنامه حاوی فرمایشاتی از مقام معظم رهبری می باشد که برکمک دولتها به هزینه های حوزه های علمیه تأکید شده است.

 

استاندار اصفهان به بندهای این بخشنامه اشاره کرد و اظهار داشت: در این بخشنامه همانگونه که به دستگاه های اجرایی ردیف بودجه اختصاص می یابد در تخصیص اعتبارات به حوزه ها نیز اعتبار اختصاص خواهد یافت.

 

زرگرپور در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری را به نمایندگی از استاندار اصفهان، مأمور پیگیری اجرای این بخشنامه در راستای احداث، تعمیر و تجهیز حوزه های علمیه نمود./939/پ202/ش

ارسال نظرات