۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۲۵۴۹۷۹
مدیر شبکه تلویزیونی افق مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان استانی؛ مهمترین وجه تمایز شبکه افق

خبرگزاری رسا ـ رمضان نژاد، استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان استانی را مهمترین وجه تمایز شبکه افق عنوان کرد و گفت: به جای گردآوری تولیدات گذشته سایر شبکه ها و پخش مجدد آن ها، درصدد کشف استعدادهای موجود در اقصی نقاط کشور هستیم.
پاتوق فعالان هنر و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، احسان حسنی، مدیرعامل سازمان هنری اوج شب گذشته در پنجمین پاتوق فعالان هنر و رسانه جبهه فرهنگی انقلاب مشهد با اشاره به جزئیات روند شکل گیری سازمان اوج، شناسایی و هم افزایی هنرمندان متعهد به انقلاب وارزش ها را از اهداف تشکیل این سازمان عنوان کرد.

 

وی افزود: ما در قالب این سازمان به دنبال انتقال پیام های انقلاب اسلامی با استفاده از ابزارهای هنری هستیم.

 

در ادامه این نشست، جواد رمضان نژاد، مدیر شبکه تلویزیونی افق به تشریح چگونگی راه اندازی این شبکه پرداخت و گفت:تاسیس شبکه تلویزیونی افق یکی از ایده‌های بر زمین‌مانده شهید سید مرتضی آوینی در دهه 70 بود.

 وی اظهار کرد: از سه سال پیش بنا بود شبکه ای متمرکز و تخصصی در مباحث انقلاب و دفاع مقدس راه اندازی شود اما دغدغه مسؤولان صداوسیما این بود که این شبکه باید با همه شبکه های موجود اعم از دیجیتال و آنالوگ، تفاوت معنادار و جذب مخاطب بالا داشته باشد.

 

رمضان نژاد، استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان خارج از صداوسیما و نیز چابک سازی بدنه و عملیاتی بودن طرح را وجه تمایز شبکه افق با سایر شبکه ها عنوان و تصریح کرد: با راه اندازی شبکه، شاهد واکنش ها و تحلیل های مختلف داخلی و خارجی بودیم که اهمیت راه اندازی آن را بیش از پیش برای ما آشکار کرد.

 

 مدیر شبکه تلویزیونی افق در خصوص نحوه تأمین برنامه های این شبکه گفت: به جای گردآوری تولیدات گذشته سایر شبکه ها و پخش مجدد آن ها، از طریق راهبردهایی همچون جشنواره عمار که 65 درصد تولیدات آن مربوط به استان ها است، درصدد کشف استعدادهای موجود در اقصی نقاط کشور هستیم.

 

وی افزود: در همین راستا، 30 درصد برنامه های این شبکه حاصل تولیدات هنرمندان استانی است که این رقم قطعا افزایش خواهد یافت.

 

شبکه افق فارغ از جناح بندی های سیاسی از همه دغدغه مندان انقلاب استقبال می کند

رمضان نژاد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فعالان فرهنگی در اردیبهشت ماه92، فرمودند تولیدات جبهه فرهنگی انقلاب باید افزون بر خود جبهه، مخاطب عام نیز داشته باشد و همچنین در آن ها از ورود به بازی های سیاسی پرهیز شود.

 

 مدیر شبکه تلویزیونی افق ادامه داد: پیرو این فرمایش رهبر معظم انقلاب اعلام می کنیم شبکه افق متکی به هیچ جناح و گروهی انتساب نیست و دست هر فرد دلسوز انقلاب و ارزش های آن را برای همکاری می فشاریم.

 

 آغاز فراخوان پوسترهای مردمی آل یهود

این گزارش حاکیست، رونمایی از آنونس انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس2»  به کارگردانی فرهاد عظیما و نیز پوستر ضد آل سعود اثر محمودآزادنیا(به عنوان آغاز فراخوان پوستر مردمی آل یهود) از دیگر برنامه های این مرسام بود.

 

همچنین در ادامه، با حضور رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب مشهد، دبیر نهضت مردمی پوسترهای انقلاب و رییس حوزه هنری خراسان رضوی و معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) از شماری از هنرمندان انقلابی از جمله سعید تشکری، نویسنده و کارگردان و محسن اسلامزاده، مستندساز مشهدی فعال در حوزه جهان اسلام (که اخیرا در حال فیلمبرداری مراحل پایانی مستند اهل سنت در تکریت عراق توسط داعش مجروح شد) تقدیر به عمل آمد.

 

 هیأت جمهوری اسلامی ایران

در پایان این نشست نیز بخشی از شعرخوانی حماسی حاج احمد واعظی در  دیدار اخیر مداحان با رهبر معظم انقلاب پخش شد که وی در این زمینه گفت: موج تقدیرهای مردمی از اجرای بنده در محضر رهبر معظم انقلاب حاکی از اهمیت و عزت ولی فقیه نزد ایشان است که اگر این بصیرت در مردم زمان امیرمؤمنان علی(ع) نیز بود، ایشان آنقدر مظلومانه خانه نشین نمی شدند.

 

وی افزود: همه مردم ایران محب و خادم ائمه اطهار(ع) هستند، در واقع باید گفت در ایران هیأت جمهوری اسلامی ایران داریم.

 

لازم به ذکر است این محفل که باهدف آشنایی فعالان فرهنگ و رسانه با یکدیگر، اطلاع از آخرین دستاوردها و ایجاد بستری جهت ارائه مباحث محتوایی نو برنامه ریزی شده است، در چهار گام گذشته خود میزبان ابوالقاسم طالبی(کارگردان قلاده‌های طلا)، صادق کرمیار( نویسنده رمان فاخر نامیرا)، هادی مقدم دوست( کارگردان فیلم سربه‌مهر و نویسنده سریال وضعیت سفید)، دکتر مجید شاه حسینی(مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی) و علی تاجدینی(از همراهان شهید آوینی و محقق حوزه آثار شهید مطهری) بوده است./930/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات