۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
کد خبر: ۲۵۵۱۷۸
امام جمعه شهر قمصر کاشان:

عربستان به دنبال فرار از مهلکه یمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر قمصر کاشان گفت: عربستان سعودی به عنوان هم پیمان استکبار جهانی، روی اسرائیل را در منطقه سفید کرده و خود را به عنوان عمله به هلاک افتاده آمریکایی ها معرفی کرده است.
حجت الاسلام قاسم ارمي

حجت الاسلام قاسم ارمی، امام جمعه شهر قمصر کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که هیچ یک از انقلاب ها و نهضت های آزادی بخش در سراسر جهان که صبغه دینی دارند برای استکبار جهانی قابل تحمل نیستند، افزود: استکبار جهانی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را تجربه کرده است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تمام جنبش ها به نهضت تبدیل شده و این نهضت ها به انقلاب اسلامی پیوستند.

 

وی با اشاره به این که در ادبیات سیاسی بین جنبش، نهضت و انقلاب تفاوت است، افزود: جنبش ها حرکت های محدودی هستند که با به هم پیوستن آنها شاهد نهضت و در نهایت انقلاب روی می دهد که امروزه شاهد این روند در کشورهای عربی هستیم.

 

حجت الاسلام ارمی گفت: یمن در گذشته یکی از بخش های شبه جزیره عربستان بوده است که امروز انقلابیون یمن، جنبش انصارالله و اهل سنت شافعی، یکصدا به دنبال ایجاد حکومتی مستقل و غیر وابسته به استکبار جهانی هستند.

 

امام جمعه شهر قمصر کاشان با اشاره به این که این گروه ها پتانسیل دستیابی به اهداف خود را دارند، تأکید کرد: ملت های آزادی خواه در جهان، به برکت انقلاب اسلامی به مرحله ای از بیداری اسلامی رسیده اند که می دانند توانایی ایستادن روی پای خود و جدا شدن از استکبار جهانی را دارند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیداری اسلامی و مقاومت در منطقه را آسیبی برای استکبار دانست و گفت: عربستان سعودی به عنوان هم پیمان استکبار جهانی، روی اسرائیل را در منطقه سفید کرده و خود را به عنوان عمله به هلاک افتاده آمریکایی ها معرفی کرده است.

 

به گفته وی، عربستانی ها با مطالعه پیشینه محمدرضا شاه و صدام، خواهند دید که بعد از گذشت تاریخ مصرف شان، ذره ای برای استکبار ارزش نخواهند داشت و حتی آنها برای نابودی شان تلاش خواهند کرد.

 

وی عربستان را ابزار دست استکبار معرفی کرد و تأکید کرد: کشوری که می تواند در پیروزی نهضت های اسلامی نقش داشته باشد، خود به عنوان ابزار و هم پیمان دشمن در منطقه و حامی منافع آمریکا شده است.

 

حجت الاسلام ارمی گفت: با توجه به موفقیت های انقلابیون یمن، امروز سعودی ها در یک مهلکه ای گرفتار شده اند که به دنبال راه چاره برای بیرون آمدن از چاهی هستند که خودشان برای خود حفر کرده اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حدود 8 میلیون شیعه در عربستان وجود دارد و از طرفی 100 شاهزاده سعودی به انتظار کسب مقام و عنوان هستند، از این رو شاهد تزلزل در ارکان سعودی و فراهم شدن بسترهایی برای ایجاد نهضت در این کشور هستیم که با ادامه این تزلزل، قطعا حمله عربستان به یمن به نفع آنها نبود که این موضوع در نابودی نظام سعودی تأثیرگذار خواهد بود./1307/ت302/ب4

 

ارسال نظرات