۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۵۵۲۱۰
حکیم:

عاملان هجمه به بسیج مردمی را به خوبی می‎شناسیم

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق از هجمه علیه بسیج مردمی به شدت انتقاد کرد و این نهاد را محور استراتژیک دفاعی کشور خواند.
حجت الاسلام سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی هفتگی که روز گذشته در دفتر وی برگزار شد بسیج مردمی را محور اساسی در استراتژی دفاعی کشور توصیف کرد و گفت: هجمه برنامه ریزی شده ای برای مخدوش ساختن بسیج مردمی به راه افتاده است، اما آنچه در تکریت به نمایش گذاشته شد نظریه وطن یکپارچه را به همگان به اثبات رساند چرا که نشان داد هیچ تفاوتی میان خون شیعه و سنی وجود ندارد.

 

وی افزود: کسانی که در قالب بسیج مردمی و نهادهای نظامی مرتکب خلاف می شوند مطمئنا به این نهادها وابسته نیستند و عناصر دشمن به شمار می آیند. به آتش کشیدن برخی منازل و مغازه ها و ایجاد آشوب کاملا برنامه ریزی شده است و عاملان آن را به خوبی می شناسیم چرا که هیچگاه رخدادهای پس از اشغال کویت، انتفاضه ملت عراق در سال 1991 و شب سرنگونی دیکتاتوری صدام را از یاد نبرده و تأکید می کنیم که آن زمان بسیج مردمی وجود نداشت.

 

حکیم از نامگذاری بسیج مردمی به عنوان گروه های مسلح از سوی برخی رسانه ها به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: این مساله در ادامه روند مخدوش ساختن و غیرقانونی جلوه دادن سلاح بسیج مردمی صورت می گیرد، این در حالی است که نخست وزیر به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، فرماندهی این نهاد را برعهده دارد.

رییس مجلس اعلای اسلامی با اشاره به تخریب آثار باستانی از سوی داعش تصریح کرد: این اقدام تنها از سوی داعشی های بیگانه رخ نمی دهد بلکه عناصر منحرف و قاتل عراقی که هیچ اعتقادی به عراق و اسلام اصیل محمدی ندارند و برای فرهنگ و تمدن و شهروندی و انسانیت ارزشی قائل نیستند نیز در این جنایت مشارکت دارند. این افراد بنده شهوت و افکار منحرف تروریستی خبیث هستند.

 

وی ادامه داد: با این وجود شاهد اتهام زنی به نیروهای بسیج مردمی هستیم، به این افراد می گوییم که بسیج مردمی جزء مهمی از توقف و ریشه کن کردن تروریسم به شمار می آید و عاملان هجمه علیه این نهاد نیز رسوا خواهند شد.

 

این روحانی عراقی بر لزوم پرداخت حقوق بسیج مردمی و تکریم خانواده های آنان تأکید کرد و اظهار داشت که نیروهای بسیج مردمی در راه دفاع از وطن به شهادت می رسند و صحیح نیست که شهدای دوران نظام گذشته مورد توجه قرار گیرند اما اهتمامی به شهدای بسیج مردمی نشود.

 

حجت الاسلام حکیم در بخش پایانی سخنان خود به آخرین تحولات منطقه پرداخت و گفت: منطقه به توپ آتشینی مبدل شده که به سوی سرنوشت نامعلومی می رود و جنگ در همه کشورها وجود دارد. بحران یمن نیز به اقدامی مسالمت آمیز نیاز دارد چرا که بسیاری از کشورهای بزرگ از گزینه نظامی برای حل مشکلات استفاده کرده اما به نتیجه نرسیده اند./980/ب902/د

ارسال نظرات