۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۵۵۲۷۶

دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و نخست وزیر پرتغال

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه کشورمان که برای یک دیدار رسمی به پرتغال سفر نموده است، با «پدرو پاسوس کوئلو»، نخست وزیر پرتغال دیدار و گفتگو نمود.
ديدار وزير امور خارجه کشورمان و نخست وزير پرتغال

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ابراز امیدواری کرد، مناسبات دو کشور بیش از گذشته گسترش یابد.

 

وی براى افزایش گفت و گوهاى بین ادیان و تمدن­ها و همچنین تقویت همکاری­ها در زمینه­های فرهنگى، صنعت گردشگرى و حمل و نقل بین دو کشور اعلام آمادگی کرد.

 

محمدجواد ظریف با تبیین أخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته­اى بر ضرورت تعامل مسؤولانه کشورهاى اروپایى در حمایت از این مذاکرات تأکید کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد تحولات یمن را تشریح نمود.

 

محمدجواد ظریف با تشریح اقدامات صادقانه و قاطعانه و بدون تبعیض جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم، بر ضرورت همراهى اروپا در برخورد با این پدیده به منظور افزایش ثبات و امنیت منطقه و جهان تأکید کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان ساخت: مبارزه با موادمخدر و قاچاقچیان از مهمترین زمینه­هاى همکاری­هاى مشترک بین ایران و اروپا است که توجه بیشتر اروپاییان را مى طلبد.

 

پدرو پاسوس کوئلو، نخست وزیر پرتغال نیز در این دیدار تصریح کرد: دستیابى به توافق جامع در قضیه هسته­اى براى اروپا و جهان از اهمیت بالایى برخوردار است.

 

نخست وزیر پرتغال اظهار داشت: البته ادامه راه نیز کار سختى را مى­طلبد تا ضمن تقویت اعتمادسازى متقابل، گام­هاى نهایی نیز براى دستیابى به این توافق برداشته شود.

 

نخست وزیر پرتغال خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت مقابله با تروریسم، ایران و پرتغال مسؤولیت مشترکى براى اصلاح رویکرد برخى از کشورها در مبارزه با این پدیده دارند و اروپا و کشورهاى همراه او باید مکانیزم­هاى مختلف و جدیدى را در راستاى مبارزه با تروریزم بکار گیرند.

 

در این دیدار همچنین طرفین براى همکاری­هاى مشترک در مناطق مختلف جغرافیایى مانند أمریکاى لاتین و کشورهاى پرتغالى زبان و أفریقا اعلام آمادگی نمودند./822/

ارسال نظرات