۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۵۵۲۹۱

بازگشت خطیب جمعه مسجدالحرام پس از دو ماه غیبت

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجدالحرام در پی انتقاد از سوزانده شدن خلبان زنده اردنی به دست داعش برای دو ماه ناپدید شده بود که مجددا با سرودن قصیده‌ای در مدح عملیات طوفان قاطع به صحنه فعالیت بازگشت.
الشريم خطيب جمعه مسجدالحرام


 به گزارش خبرگزاری رسا، خطیب جمعه و امام جماعت مسجدالحرام پس از دو ماه غیبت، با سرودن قصیده ای در مدح عملیات طوفان قاطع به صحنه فعالیت بازگشت.

 

فعالان دینی در عربستان مانند مفتی‌ها و خطیبان دینی مسجدالحرام و مسجد النبی از حامیان دائمی حکومت مرکزی عربستان بوده و گویا جزء لاینفک حکومت آل سعود شده اند. حکومت آل سعودی که به دست عبد العزیز بن عبدالرحمان آل سعود و با کمک محمد عبدالوهاب، موسس فرقه وهابیت در عربستان، پایه گذاری شد. این فرقه بر اساس باورهای دینی پایه ریزی نشده است؛ بلکه تنها بر اساس منافع شخصی عده‌ای خاص به نشر مطالب خود با برچسب عقاید دینی نشر پیدا کرد.

 

در طول سال‌های زیادی که از عمر حکومت آل سعود می‌گذرد مبلغان دینی زیادی برای تبلیغ افکار وهابیت و حمایت مستقیم از رژیم آل سعود تربیت شده اند که از جمله آن به "سعود الشریم"، امام جماعت مسجد الحرام اشاره کرد.

 

وی نیز در تمام سخنرانی‌های خود با حمایت از آل سعود، با استفاده از فتاوای مفتی‌های عربستانی اقدامات ظالمانه این رژین را توجیه می‌کرد؛ اما نزدیک به دو ماه پیش در پی سخنرانی انتقادی خود به طور ناگهانی از انظار عمومی غایب شد و کسی از وضعیت وی خبری نداشت.
 
وی در سخنرانی انتقادی خود نسبت به زنده سوزانده شدن خلبان اردنی به دست داعش به شدت اعتراض کرده بود و پس از این سخنرانی دیگر از وی خبری نشد تا مدت‌ها ناپدید بود تا اینکه به تازگی به همراه قصیده ای در مدح عملیات طوفان قاطع و نیروهای ارتش این کشور به صحنه فعالیت‌های خود بازگشت.

 

گفتنی است عربستان به عنوان مهد اصلی پرورش تفکر انحرافی وهابیت، از حامیان اصلی داعش بوده و بسیاری از اعضای اصلی این گروه تروریستی را عربستانی‌ها تشکیل می‌دهند. مفتی‌های عربستان همواره با فتاوای بی‌اساس خود مانند جهاد  النکاح و غیره از این تروریست‌ها حمایت کرده‌اند و آل سعود علی رغم محکوم کردن ظاهری داعش، تاب انتقاد یکی از دست پرورده‌های خود نسبت به اقدام ضد انسانی داعش را نیاورد./1321/ب902/ک

ارسال نظرات